Onlinesupermarkt Pieter Pot dit jaar break-even

Onlinesupermarkt Pieter Pot dit jaar break-even

RetailRookie of the Year Pieter Pot verwacht eind dit jaar zevenduizend terugkerende klanten te hebben. Daarmee moet het verpakkingsvrije online supermarkt concept break-even kunnen draaien, zegt medeoprichter Jouri Schoemaker in het septembernummer van RetailTrends.

Obstakel voor een winstgevende operatie is nu nog het werkkapitaal om nieuwe potten en voorraden te kunnen kopen, zegt Schoemaker. Daarom is Pieter Pot bezig met een investeringsronde bij diverse fondsen. Vorig jaar werd al een half miljoen groeigeld opgehaald, dat gebruikt is om de landelijke uitrol te financieren en extra weckpotten te kopen.

Pieter Pot wil volgend jaar uitbreiden naar België, zegt Schoemaker. “Wekelijks zijn er wel drie Belgen die bij ons aankloppen.” Daarnaast zijn de potten nu nog gevuld met privatelabel producten van Pieter Pot. De ambitie is om de samenwerking met A-merken aan te gaan. “Uiteindelijk worden wij het circulaire systeem waarmee merkproducten in onze potten in bestaande retail kunnen liggen”, aldus Schoemaker.

Pieter Pot begon dit jaar met driehonderd klanten in de omgeving van Rotterdam. Inmiddels is het concept landelijk uitgerold en staan er 22 duizend consumenten op een wachtlijst. Vorige week werd Pieter Pot tijdens RetailTrends Live uitgeroepen tot RetailRookie of the Year 2020-2021. 

In het septembernummer van RetailTrends worden alle tien de RetailRookies uitgebreid geïnterviewd over hun concept. Het magazine is hier digitaal te lezen. Nog geen member, kijk dan hier.
 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends