'89 procent verkiest bol.com boven Amazon'

'89 procent verkiest bol.com boven Amazon'

Nederlanders hebben massaal een voorkeur voor bol.com boven Amazon.nl. Dat blijkt uit onderzoek van Capterra onder 857 consumenten.

Als een bepaald product bij beide webshops verkrijgbaar is, koopt 89 procent van de respondenten dit liever bij bol.com. Als voornaamste reden wordt de maatschappelijke waarde van de Nederlandse webreus genoemd. Van de consumenten die een voorkeur hebben voor Amazon, is de aantrekkelijke prijs voor 56 procent de voornaamste reden.

Bijna de helft van alle respondenten geeft aan wel eens iets op Amazon.nl te hebben gekocht. 29 procent denkt dit nog wel te zullen doen, maar eveneens 29 procent geeft aan niet van plan te zijn ooit iets via Amazon te bestellen. 


 

Reacties 5


Jan Janssen 17 sep, 11:02

Wonderlijk; een paar weken geleden nog werd bol.com helemaal verketterd vanwege hun actie om producten te weren die rieken naar discriminatie, en nu lijkt dat alweer vergeten te zijn ....


Sjoerd Leenders 17 sep, 11:52

Ik koop nog steeds via Amazon.de, het aanbod is nog erg mager op de Nederlandse site.


S de Witte 17 sep, 23:26

Nou, hier is Bol.com inmiddels in de ban en ik weet zeker dat wij niet de enige zijn. We bestellen rechtstreeks bij hun concurrenten. Zolang zij bepalen dat ik geen boekje of filmpje over zwarte piet mag kopen, kunnen ze mij de pot op. En wij waren een behoorlijk goede klant van Bol.


Ganu Eenswerken 17 sep, 23:44

Mooi van die mensen die te keer gaan over zwarte piet, waar een kleuter zich maar druk om kan maken, daar wordt Fox toch wild van amai! Kom toch een keer van die fucking saaie zolder af, verkort je schermtijd en duik voor de verandering weer eens onder de mens. Is ook wel is lekker hé, weetewel... een sociaal leven!


Chris T 21 sep, 08:54

Tot dat Amazon nog agressiever in de markt gaat zitten. Uiteindelijk willen de meeste consumenten gewoon zo min mogelijk betalen.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!