In dit interieur zijn dennenhars, zaagsel en lijnzaad verwerkt

In dit interieur zijn dennenhars, zaagsel en lijnzaad verwerkt

Rust, innerlijke schoonheid en respect voor de natuur: dat zijn de drie pijlers van cosmeticamerk Athletia. Het Japanse merk opende onlangs deze flagshipstore in de hoofdstad Tokio, waar je de drie elementen duidelijk in het interieur terugziet. 

Atheltia is een submerk van de Japanse cosmeticagigant Kanebo en mikt op een jonge en actieve doelgroep, onder wie zowel mannen als vrouwen. Het interieur van deze flagshipstore is ontworpen door architectenbureau Nendo, eveneens gevestigd in Japan. De façade van de nieuwe winkel in Tokio trekt direct de aandacht. Deels door de hoge, verticale etalageruiten maar met name door de negen donkere, houten panelen die daarachter bevestigd zijn. Die moeten zorgen voor een mysterieuze uitstraling en de voorbijganger nieuwsgierig maken naar de binnenkant van de winkel. 

Rust, innerlijke schoonheid en respect voor de natuur: dat zijn de drie pijlers van cosmeticamerk Athletia. Het Japanse merk opende onlangs deze flagshipstore in de hoofdstad Tokio, waar je de drie elementen duidelijk in het interieur terugziet. 

Atheltia is een submerk van de Japanse cosmeticagigant Kanebo en mikt op een jonge en actieve doelgroep, onder wie zowel mannen als vrouwen. Het interieur van deze flagshipstore is ontworpen door architectenbureau Nendo, eveneens gevestigd in Japan. De façade van de nieuwe winkel in Tokio trekt direct de aandacht. Deels door de hoge, verticale etalageruiten maar met name door de negen donkere, houten panelen die daarachter bevestigd zijn. Die moeten zorgen voor een mysterieuze uitstraling en de voorbijganger nieuwsgierig maken naar de binnenkant van de winkel. 

De houten panelen zijn volgens Nendo op een milieuvriendelijke manier vervaardigd, net als alle andere materialen waaruit het interieur is opgebouwd. Zo is de vloer gemaakt van een combinatie van lijnzaadolie, dennenhars en zaagsel. De toonbank en winkelschappen zijn gemaakt van recyclebaar materiaal, afkomstig van het afval van een keramiekfabriek. 

In de winkel kunnen de huidverzorgings- en cosmeticaproducten van het merk getest worden en kunnen klanten een consult aanvragen. Via de trap komen bezoekers op de eerste verdieping, waar ruimte is voor events en workshops zoals yoga- en pilateslessen en een cursus aromatherapie. Tot slot kunnen klanten er een massage boeken.

Beeld: Nendo / Masaya Yoshimura 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!