Nike beperkt coronaschade door forse groei online

Nike beperkt coronaschade door forse groei online

De verkopen van Nike via zijn eigen webshop groeiden van juni tot en met augustus met ruim tachtig procent. Daarmee wist het sportmerk de financiële schade als gevolg van de coronacrisis te beperken.

Over het eerste kwartaal van het gebroken boekjaar noteert Nike een omzet van 10,6 miljard dollar (zo’n 9 miljard euro). De daling van één procent ten opzichte van een jaar eerder is te wijten aan schommelingen in de wisselkoersen, aldus het sportmerk. Daarmee is het merk er, ondanks de crisis, qua omzet niet op achteruitgegaan. Dit terwijl Nikes omzet over het eerste kwartaal nog een derde lager uitviel dan een jaar eerder. De nettowinst groeide tussen juni en eind augustus met elf procent en kwam uit op 1,5 miljard dollar, deels door besparingen uit afgelaste evenementen.

Hoewel de verkopen in de fysieke winkels nog altijd achterblijven, groeiden de onlineverkopen met maar liefst 82 procent. De grootste stijging was zichtbaar in de Europese landen. “Onze resultaten bevestigen ons concurrentievoordeel en onze sterke positie – ook in een ontwrichte markt”, aldus ceo John Donahoe. De verschuiving naar online is volgens het merk, dat eerder een einde maakte aan de samenwerking met negen grote retailpartners in de Verenigde Staten, onderdeel van het nieuwe normaal. 
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!