Zeeman gooit hoge ogen bij jaarlijkse retailprijzen

Zeeman gooit hoge ogen bij jaarlijkse retailprijzen

De categoriewinnaars van de ABN Amro Beste Winkelketen van Nederland-verkiezing zijn bekendgemaakt. Textieldiscounter Zeeman wint liefst vier awards en is ook genomineerd voor de duurzaamheidsprijs die later wordt uitgereikt.

Bijna 240 duizend consumenten kozen uit meer dan vijfhonderd retailers hun favoriete winkelketens en webshops. Daaruit zijn 29 categoriewinnaars voor ‘Beste Winkelketen’ en 28 categoriewinnaars voor de ‘Webshop Award’ naar voren gekomen. Zeeman wint de categorieën ‘baby’ en ‘kindermode’ in beide verkiezingen. Ook Decathlon heeft vier keer prijs. Welkoop en Primera winnen elk drie categorieprijzen.

Zeeman is ook in de race voor de ‘Sustainable Retailer of the Year’-prijs. De andere twee genomineerden zijn Fairphone en oud-RetailRookie Mud Jeans. Verder is de ‘Newcomer Retail Award’ uitgereikt aan Holy Moly Pizza. De pizzabezorger liet daarmee Nishi en Lego Stores achter zich.

De winnaars van de categorieprijzen zijn genomineerd om overall winnaar te worden van de titel Beste Winkelketen van Nederland, Webshop Award en Retailer of the Year. Op donderdag 29 oktober worden de winnaars bij een online event bekendgemaakt. Ook worden dan awards voor de beste retailexecutive en het beste managementteam uitgereikt, evenals de duurzaamheidsprijs. 

Alle categoriewinnaars zijn hier te vinden.


Zeeman is op 7 oktober een van de sprekers tijdens Changemakers in Retail. MVO-manager Arnoud van Vliet neemt je dan mee in het geheim van duurzaam discounten. Kijk hier voor meer informatie en tickets

Reacties 3


Joost Kriek 24 sep, 10:03

Het is al een teken aan de wand dat Zeeman deze publieksprijs wint. Vroeger had de consument een totaal andere beleving bij de Zeeman. Het geeft aan dat de gemiddelde consument steeds minder te besteden heeft en waarom het ‘midden’ wegvalt.


ikke weet het 25 sep, 11:04

Kun je nagaan wat zo'n prijs betekent.
Als er op dit moment een winkel keten is waar geen sfeer is dan is het het geloof ik Zeeman wel.
Wie koopt er nu nog uit die draadmanden in de winkel.

Ben geen action fan, maar daar ligt het er beter bij.

Denk ook dat de baby kinderkleding van o.a. een C&A en/ Primark er beter uitzien.

Maar ja, de ABN geeft de prijzen uit , dus er zal wel een verband zitten tussen de bank en Zeeman.


Nico Vlaar 1 okt, 17:48

Sorry Ikke, Zeeman heeft zichzelf heruitgevonden na 54 jaar bestaan!!! Er zijn maar weinig bedrijven die dat doen! Zeeman is zelfs hype bij de jeugd, en er zijn echt leuke dingen te koop, ga maar een kijken :-)

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!