De categoriewinnaars van de ABN Amro Beste Winkelketen van Nederland-verkiezing zijn bekendgemaakt. Textieldiscounter Zeeman wint liefst vier awards en is ook genomineerd voor de duurzaamheidsprijs die later wordt uitgereikt.

Bijna 240 duizend consumenten kozen uit meer dan vijfhonderd retailers hun favoriete winkelketens en webshops. Daaruit zijn 29 categoriewinnaars voor ‘Beste Winkelketen’ en 28 categoriewinnaars voor de ‘Webshop Award’ naar voren gekomen. Zeeman wint de categorieën ‘baby’ en ‘kindermode’ in beide verkiezingen. Ook Decathlon heeft vier keer prijs. Welkoop en Primera winnen elk drie categorieprijzen.

Zeeman is ook in de race voor de ‘Sustainable Retailer of the Year’-prijs. De andere twee genomineerden zijn Fairphone en oud-RetailRookie Mud Jeans. Verder is de ‘Newcomer Retail Award’ uitgereikt aan Holy Moly Pizza. De pizzabezorger liet daarmee Nishi en Lego Stores achter zich.

De winnaars van de categorieprijzen zijn genomineerd om overall winnaar te worden van de titel Beste Winkelketen van Nederland, Webshop Award en Retailer of the Year. Op donderdag 29 oktober worden de winnaars bij een online event bekendgemaakt. Ook worden dan awards voor de beste retailexecutive en het beste managementteam uitgereikt, evenals de duurzaamheidsprijs. 

Alle categoriewinnaars zijn hier te vinden.


Zeeman is op 7 oktober een van de sprekers tijdens Changemakers in Retail. MVO-manager Arnoud van Vliet neemt je dan mee in het geheim van duurzaam discounten. Kijk hier voor meer informatie en tickets