'Winkels BCC worden niet omgebouwd tot Blokker'

'Winkels BCC worden niet omgebouwd tot Blokker'

Er zijn geen plannen om winkels van BCC om te bouwen tot Blokker-filialen. Dat zegt topman Michiel Witteveen van Mirage Retail Group, het moederbedrijf van Blokker tegen RetailTrends

"Nee, hoor. Dat kan trouwens ook niet, want de winkels van BCC zijn veel te groot voor een Blokker. Dat is helemaal niet aan de orde", aldus Witteveen. Mirage neemt BCC voor een 'symbolisch bedrag' over van het Franse Fnac Darty. Witteveen sluit niet uit dat het huidige aantal van 62 winkels van BCC zelfs nog wordt uitgebreid.

Volgens Witteveen sluit BCC mooi aan op de Mirage-formules, naast Blokker zijn dat Intertoys, Big Bazar en Miniso. "Ik denk dat BCC online verder is dan het Mirage-concern. Dus we kunnen daar van leren. Ik denk dat wij aan de achterkant van het bedrijf veel synergie kunnen vinden. Dat is ook nodig als je kijkt naar de langere termijn, want de logistiek en de distributie zijn voor elke retailer een uitdaging." 

Retaildeskundige Rupert Parker Brady is ervan overtuigd dat het Witteveen om de huurcontracten van BCC is te doen. Witteveen zal de pandeigenaren ervan proberen te overtuigen dat zijn Mirage-formules voor hen veel aantrekkelijker zijn, denkt hij. Parker Brady ziet geen toekomst voor BCC. Coolblue heeft de strijd op de elektronicamarkt volgens hem allang gewonnen. "De BCC-formule is echt einde oefening. En dat was het al. En niemand gaat er een traan om laten." 

Reacties

Gelukkig hebben die retaildeskundigen ook Altijd zo enorm gelijk. Cor molenaar vond ook al jarenlang dat bcc geen bestaansrecht had, tot op heden doen ze het beter en groeit het marktaandeel en varen ze een andere koers die het goed doet. In omzet stijgen ze en het verlies neemt af. Laat die deskundigen dus maar zwetsen.

Geplaatst door Peter Poets op 29 september 2020 om 19:09

BCC is met zijn fysieke winkels prima. Voor elektronica zijn zij gewoon erg belangrijk. Coolblue heeft nauwelijks fysieke winkels. In ieder geval niet in de buurt. Elektronica online kopen is gewoon niet handig en verstandig.

Geplaatst door Martin Mulder op 30 september 2020 om 09:00

Kunnen ze niet een soort satelliet Blokkers in BCC onderbrengen? Dat zal waarschijnlijk zorgen voor meer traffic en up- en cross sell. Merken passen goed bij elkaar.

Geplaatst door Dennis Jak op 30 september 2020 om 10:32

De lamme helpt de blinde. Komt verkeerd af.

Geplaatst door Willem Boerap op 30 september 2020 om 11:13

Tenenkrommend, die persoonlijke mening van de zogenaamde retail deskundige. Hij is overduidelijk niet goed geïnformeerd.
Ik ben persoonlijk ook niet enthousiast over Mirage, maar BCC is en blijft een zeer gerespecteerde organisatie bij klanten en leveranciers, met meer bestaansrecht dan menig anderen. Deze retaildeskundige (ahum) roemt Coolblue. Ook daar mist hij waarschijnlijk veel feitenkennis. Niet alle consumenten hebben de voorkeur voor optie A.

Geplaatst door R. Etail op 30 september 2020 om 14:35

Die retaildeskundigen hebben zelf nog nooit achter de toonbank gestaan, of achter de kassa gezeten..................

Geplaatst door Marcel Schwegler op 30 september 2020 om 15:32

Retaildeskundigen. Als je die de afgelopen decennia gevolgd hebt dan keer op keer slaan ze de plank volledig mis. Ik heb nog nooit een advies of inzicht gelezen va'n zo'n deskundige wat enig begrip had van de NL markt.

Zou mij niets verbazen als Hudson's Bay zich heeft laten adviseren door die zogenaamde deskundigen.

Geplaatst door G Bakker op 30 september 2020 om 19:38

Laatste nieuws









RetailTrends