Er zijn geen plannen om winkels van BCC om te bouwen tot Blokker-filialen. Dat zegt topman Michiel Witteveen van Mirage Retail Group, het moederbedrijf van Blokker tegen RetailTrends.
"Nee, hoor. Dat kan trouwens ook niet, want de winkels van BCC zijn veel te groot voor een Blokker. Dat is helemaal niet aan de orde", aldus Witteveen. Mirage neemt BCC voor een 'symbolisch bedrag' over van het Franse Fnac Darty. Witteveen sluit niet uit dat het huidige aantal van 62 winkels van BCC zelfs nog wordt uitgebreid.
Volgens Witteveen sluit BCC mooi aan op de Mirage-formules, naast Blokker zijn dat Intertoys, Big Bazar en Miniso. "Ik denk dat BCC online verder is dan het Mirage-concern. Dus we kunnen daar van leren. Ik denk dat wij aan de achterkant van het bedrijf veel synergie kunnen vinden. Dat is ook nodig als je kijkt naar de langere termijn, want de logistiek en de distributie zijn voor elke retailer een uitdaging."
Retaildeskundige Rupert Parker Brady is ervan overtuigd dat het Witteveen om de huurcontracten van BCC is te doen. Witteveen zal de pandeigenaren ervan proberen te overtuigen dat zijn Mirage-formules voor hen veel aantrekkelijker zijn, denkt hij. Parker Brady ziet geen toekomst voor BCC. Coolblue heeft de strijd op de elektronicamarkt volgens hem allang gewonnen. "De BCC-formule is echt einde oefening. En dat was het al. En niemand gaat er een traan om laten."
G Bakker 30 sep, 21:38
Marcel Schwegler 30 sep, 17:32
R. Etail 30 sep, 16:35
Willem Boerap 30 sep, 13:13
Dennis Jak 30 sep, 12:32
Martin Mulder 30 sep, 11:00
Peter Poets 29 sep, 21:09