ArmedAngels denkt dit jaar een omzet van zo’n veertig miljoen euro te behalen. Dat vertelt oprichter en ceo Martin Höfeler aan RetailTrends. Daarmee komt het duurzame kledingmerk ongeveer uit op hetzelfde omzetniveau als een jaar geleden.
“Iets minder dan we hadden gehoopt”, geeft Höfeler toe. Toch valt de schade van de coronacrisis nog mee, vindt de Duitse ondernemer. “Op het dieptepunt dachten we misschien wel dertig procent minder te verkopen dan vorig jaar. Dat is gelukkig niet gebeurd.”
Het naar eigen zeggen ‘duurzaamste kledingmerk ter wereld’ besloot – in tegenstelling tot veel andere bedrijven – geen orders te cancelen wegens de pandemie. “Dat vonden we niet eerlijk tegenover onze leveranciers en de werknemers”, aldus de oprichter. “En good things pay back, zien we nu. Waar andere merken niet kunnen leveren, kunnen wij dat wel.”
RetailTrends vroeg Höfeler onder meer naar zijn mening over de duurzaamheidsdoelen van fastfashion-spelers, de groeistrategie van ArmedAngels in Nederland en zijn missie om de wereld te veranderen. Lees het hele interview hier.
Reacties 0