Boldking wil een plek veroveren in de Europese winkelschappen. De Amsterdamse scheermessenfabrikant was tot voor kort alleen op internet actief.

"We zijn niet van ons geloof gevallen", zegt Boldking-oprichter Rochdi Darrazi tegen het FD. "Het plan was van meet af aan al een groot, Europees merk te bouwen. We zijn online begonnen, maar negentig procent van de sector wordt in de fysieke retail verkocht. Dan is dit een logische stap."

Boldking is naar eigen zeggen Europees marktleider in de onlineverkoop van scheermesjes. Nu de naamsbekendheid is gevestigd en het bedrijf grotere volumes kan produceren, wordt de stap naar de winkelschappen gemaakt. Een proef in vijf Etos-filialen eind vorig jaar pakte goed uit, waarna Boldking werd gevraagd om aan 440 winkels te leveren. Na twee maanden is bijna een op de tien mannenscheermesjes die bij Etos worden verkocht afkomstig van Boldking, zegt Darrazi.

Na Nederland volgen andere Europese landen, vermoedelijk eerst België en Duitsland. "We zullen selectief zijn en in elk land een of twee retailers kiezen die bij ons passen." Boldking haalde in november vorig jaar tien miljoen euro aan groeigeld op bij investeerders. Er komt een nieuwe investeringsronde aan.