Parcom en Mississippi Ventures willen, als de koop doorgaat, minder focussen op internationale expansie met HEMA. Dat vertelt Jumbo-cfo Ton van Veen namens de familie Van Eerd, die achter investeringsvehikel Mississippi Ventures zit.
“We zullen ons nadrukkelijker richten op de thuismarkten: Nederland, België en Frankrijk”, aldus Van Veen. Daar haalt het warenhuis de meeste omzet vandaan, legt hij uit. “Dus daar willen we groeien. We zullen het minder gaan zoeken in overzeese gebieden.”
Volgens de Jumbo-topman ligt er ‘een heel goed plan’ klaar voor HEMA, waarin ook veel aandacht is voor onlinegroei. De versterkte focus op de thuismarkten zou een opvallende koerswijziging betekenen voor HEMA, dat onder voormalig eigenaar Marcel Boekhoorn en de huidige ceo Tjeerd Jegen juist fors investeerde in het worden van een ‘wereldmerk’. Zo opende het warenhuis eerder dit jaar nog een webshop in Mexico.
Woensdag werd bekend dat het consortium van investeringsmaatschappij Parcom en Mississippi Ventures een voorwaardelijke overeenkomst heeft bereikt met de schuldeisers van HEMA. Daarmee krijgt het consortium maximaal acht weken exclusiviteit om de bankfinanciering te bewerkstelligen en de koop van het warenhuis af te ronden. Wat is de Jumbo-familie van plan met HEMA? Dat lees je op RetailTrends.
Seb Seb 22 okt, 14:07
Jean Luc Janssens 22 okt, 13:11
Hans Spekman 22 okt, 12:26
W. de Groot 22 okt, 12:14