Het Nederlandse streetwearmerk Daily Paper had tot voor kort alleen twee winkels in Amsterdam. Daar is verandering in gekomen met een nieuwe flagshipstore in New York.
De buitenkant van de winkel heeft wat weg van een Afrikaans kralenpatroon, maar is in werkelijkheid gemaakt van gerecyclede blikjes. Binnen in de winkel geven de pilaren en bogen in het plafond het gevoel alsof je in een historisch gebouw binnenloopt.
Met de uitstraling van de winkel wil Daily Paper zijn Europese ontwerpen combineren met de Afrikaanse cultuur....
Het Nederlandse streetwearmerk Daily Paper had tot voor kort alleen twee winkels in Amsterdam. Daar is verandering in gekomen met een nieuwe flagshipstore in New York.
De buitenkant van de winkel heeft wat weg van een Afrikaans kralenpatroon, maar is in werkelijkheid gemaakt van gerecyclede blikjes. Binnen in de winkel geven de pilaren en bogen in het plafond het gevoel alsof je in een historisch gebouw binnenloopt.
Met de uitstraling van de winkel wil Daily Paper zijn Europese ontwerpen combineren met de Afrikaanse cultuur. Ook de muurschilderingen en trapbekleding dragen daaraan bij.
Naast dat de collectie van Daily Paper hier te vinden is, vind je in de winkel ook een café en loungegedeelte. Het totale concept van de winkel moet de klant het gevoel geven in een museum te lopen waar hedendaagse producten uitgelicht worden tegen een klassieke achtergrond.