Miguel Groeneveld, oprichter van pepernotenwinkel Peppernuts Holland, ziet kansen voor het concept in België. "In België leeft het product zeker. Het zou mij niets verbazen dat we daar een pop-upstore openen", vertelt hij aan RetailTrends. 

De formule zou voor meerdere Europese landen interessant kunnen zijn, meent Groeneveld. "Maar ik voorzie geen dekkend netwerk met winkels in heel Europa. Het is iets dat leeft in de grote steden met veel traffic."

Peppernuts heeft dit jaar tien pop-upwinkels verspreid over Nederland, een webshop en een horecaformule (de Bakery). "Volgend jaar zijn we zeker terug, waarschijnlijk met wat meer locaties op andere plekken", vertelt Groeneveld. 

De formule verkoopt pepernoten in diverse smaakjes, maar ook pepernotenbier, -fudge en -pindakaas. "Smaak staat bij ons voorop. Hele gekke smaakcombinaties, waarbij je moet zoeken naar wat je aan het eten bent, laten we links liggen."  Lees op RetailTrends het complete interview met Groeneveld