Kruidvat: begin nu met sinterklaas- en kerstaankopen

Kruidvat: begin nu met sinterklaas- en kerstaankopen

Kruidvat roept klanten op om dit jaar eerder hun sinterklaas- en kerstaankopen te doen. “Dan voorkomen we piekdrukte in onze winkels”, aldus de drogisterij via een advertentie in het AD.

De keten zegt zijn schappen al vol te hebben liggen met ‘de mooiste producten’ en lanceert ‘extra veel’ acties, om klanten aan te moedigen nu al cadeaus in te slaan. Dit om drukte te voorkomen en zo de veiligheid in de winkels te kunnen waarborgen.

Volgens het coronaprotocol van de overheid kunnen winkels gesloten worden wanneer het zo druk is dat de anderhalve meter afstand niet meer gewaarborgd kan worden. Dat bepaalt de voorzitter van de veiligheidsregio. Naar verwachting zullen veel consumenten hun sinterklaas- en kerstaankopen echter online doen. Zo rekent PostNL rond de feestdagen op een toename van het aantal pakketjes van 60 tot 70 procent ten opzichte van begin dit jaar.
 

Reacties 2


Jeroen fontein 28 okt, 20:08

Ik was er vroeger altijd vanuit gegaan, dat wanneer de Kruidvat een aanbieding had van een bepaald product of bepaalde producten, zij dan ook extra voorraad daarvoor hadden in de filialen. Toen kwam ik eens erachter, dat de Kruidvat bij mij het dichtste in de buurt, gewoon de bestaande (weinige) voorraad van dat product had. En dit terwijl het product (in dit geval deo van een A-merk) flink in de aanbieding was. Heb mij toen eens laten vertellen, door iemand die mij bevestigde dat Kruidvat dan inderdaad niet extra voorraad heeft van de producten die in de aanbieding zijn. Het is inderdaad gewoon de bestaande voorraad en op is dan gewoon ook echt op. De Kruidvat zou de voorraad dan ook niet meer gauw bijvullen, zo is mij verteld. En dat vind ik erg misleidend. Zo vissen een heleboel klanten bij het Kruidvat achter het net. Zorg er dan als Kruidvat ook voor, dat er bij aanbiedingen ook extra voorraad van deze producten in de winkels zijn. Ik neem aan, dat Kruidvat-winkels ook een magazijn hebben. Het zou mooi zijn, als daar een extra voorraadje van producten liggen, die in de aanbieding zijn. Waardoor ze dan minder vaak nee hoeven te verkopen aan de klant. Of dat ze dan in de loop van de week een nieuwe levering krijgen, om de voorraad weer bij te vullen.


ikke weet het 28 okt, 11:38

Het is misschien beter dat ze eerst de grote rotzooi in de meeste winkels eens opruimen, zodat klanten weer VEILIG en fijn kunnen winkelen.
Daarna is het misschien zaak om goed personeel neer te zetten met kennis van zaken, ik vraag mij weleens af hoeveel drogisterij personeel er per zaak aanwezig is.

Verder misschien eens aanbiedingen in de folder zetten die er ook daadwerkelijk voldoende in voorraad zijn, en niet alleen de klanten lokken met een goedkope prijs en dan zeggen sorry, het ging zo snel het is alweer uitverkocht.

Praat uit eigen ervaring, kom je om 9 uur voor een artikel, dan zeggen ze, nee het is nog niet binnengekomen, ga je even aan de overkant een brood halen, en ga je weer terug, dan zeggen ze het ging zo snel ze zijn meteen uitverkocht.

Hoe houdt je je klanten voor de gek ?? En het rare is, de mensen blijven het maar accepteren.

Ik vind dat er vanuit de overheid ( zeker voor dit soort bedrijven ) een minimum aantal per artikel in de winkel moet liggen, net zoals in Duitsland (was of is nog steeds ? )


Sinterklaas koop gewoon je cadeaus bij de gewone zelfstandige winkels, en maak dit soort bedrijven niet nog groter, want als ZIJ de macht hebben dan bent u de L*L en gaan alle prijzen drastisch omhoog.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!