De internationale ambities van het Nederlandse modelabel In Gold We Trust staan door de coronacrisis op een laag pitje. Dat vertelt oprichter Eric Franzel aan RetailTrends. "De crisis brengt te veel onzekerheden met zich mee."

"Je weet niet wat er gaat gebeuren: of je product aankomt, of de winkel van je retailpartner openblijft en of je wel betaald krijgt", stelt Franzel. De focus van het merk ligt voor nu op Nederland, waar het zo'n 45 verkooppunten heeft. In september opende In Gold We Trust zijn eerste brandstore, in thuisstad Amsterdam. Concrete plannen om nieuwe winkels te openen zijn er nog niet, maar de oprichter speelt wel met het idee. "Het geeft een bepaalde vrijheid, dus het lijkt me wel leuk om meer winkels te hebben."

In Gold We Trust werd drie jaar geleden opgericht en wordt gerund door Eric Franzel en zijn broer Victor. Vooral de hoodies en shirts van het merk zijn populair, al ziet Franzel IGWT niet als een streetwearlabel. "Wij hebben net even wat meer kennis van kleding, denk ik. We streven altijd naar een bepaalde kwaliteit." Lees het hele interview hier.