Modelabel Josh V: geen behoefte aan eigen winkels

Modelabel Josh V is voorlopig niet van plan om een brandstore te openen. “Dat past nu niet binnen onze strategie”, vertelt oprichter Josh Veldhuizen in een interview met RetailTrends. 

De strategie van het Nederlandse merk is sinds dag één gebouwd rondom ‘de kracht van online en social media’. “Daar geloof ik heel erg in”, aldus Veldhuizen, die naast modeontwerpster ook influencer en vlogger is. Haar label ligt bij vierhonderd winkels in de schappen, waarvan tweehonderd in Nederland. Daarmee is ons land verzadigd, vindt Veldhuizen. “Hier kunnen we niet zoveel meer groeien zonder onze exclusiviteit te verliezen. We groeien liever met de partners die we al hebben.” De komende jaren wordt daarnaast vooral gefocust op uitbreiding in België en Duitsland. 

Veldhuizen richtte Josh V bijna tien jaar geleden op en lanceerde haar merk tegelijk met haar realityserie ‘Modemeisjes met een missie’ die door RTL werd uitgezonden en wekelijks ruim een half miljoen kijkers trok. Inmiddels kiest Veldhuizen er bewust voor om niet meer als uithangbord voor haar label te fungeren. “Daarmee beperkte ik mijn doelgroep.” Lees het hele interview hier.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor de gratis nieuwsbrieven van RetailTrends en mis niets!

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!