Pieter Pot heeft een investering van 2,7 miljoen euro opgehaald. De verpakkingsvrije onlinesupermarkt wil het groeigeld gebruiken om op te schalen. “We hebben een enorme wachtlijst met mensen die we zo snel mogelijk willen bedienen”, vertelt medeoprichter Jouri Schoemaker aan RetailNews.

De kapitaalinjectie komt van de Nederlandse fondsen Shift Invest, Future Food Fund en InnovationQuarter. Volgens Schoemaker staan er momenteel dertigduizend mensen op de wachtlijst, die het komende jaar nog klant moeten kunnen worden van Pieter Pot. “We gaan onze operatie opschalen. We werken met sociale werkplaatsen, dat worden er de komende tijd meer.” Daarnaast gebruikt de startup het geld om zijn eigen circulaire pot te ontwikkelen, om de huidige glazen weckpotten te vervangen. “En we werken aan een nieuwe website voor een betere gebruikservaring.”

Pieter Pot heeft op dit moment drieduizend actieve klanten. “Volgend jaar richten we ons op vijftienduizend actieve klanten”, aldus Schoemaker. Ook overweegt Pieter Pot uitbreiding over de grens. “Het komende jaar onderzoeken we hoe groot de markt is die we nu bereiken, met een gelimiteerd assortiment. Dan beslissen we of we over de grens gaan, of we kiezen ervoor om als merk uit te breiden naar de schappen van Picnic of Albert Heijn. Dat zijn onze twee opties.”

Pieter Pot is in februari 2019 opgericht door Martijn Bijmolt en Jouri Schoemaker en werd dit jaar verkozen tot RetailRookie of the Year tijdens RetailTrends Live. De onlinesupermarkt bezorgt verpakkingsvrije houdbare producten in weckpotten, die klanten bij hun volgende bestelling weer kunnen inleveren. Lees hier meer over het concept van Pieter Pot.