Douglas zet groots in op zijn transformatie naar een digitaal platform voor beautyproducten. De parfumerieketen rolt zijn partnerprogramma verder uit en neemt honderd nieuwe tech-medewerkers aan.

Douglas wil naar eigen zeggen het grootste beautyplatform van Europa worden. Eind vorig jaar integreerde het bedrijf al online shops en een marktplaats in zijn platform voor thuismarkt Duitsland. Nu rolt Douglas zijn partnerprogramma ook uit naar Oostenrijk. Aan het einde van dit jaar volgen nog twee ‘kernmarkten’ - welke dit zijn is nog niet bekend. Samen met zijn verkooppartners biedt Douglas een assortiment bestaande uit honderdduizend producten aan.

“Digital First vormt straks het fundament van onze nieuwe strategie”, aldus ceo Tina Müller. “We evolueren van een retailer met een online winkel naar een digitaal bedrijf met een fysieke tak.” De e-commerce omzet van Douglas steeg de afgelopen tijd gemiddeld met zo’n 35 procent per jaar en is nu jaarlijks goed voor ruim 750 miljoen euro. In het derde kwartaal van dit jaar steeg de onlineomzet zelfs met ruim 70 procent.