App-only supermarkt Crisp heeft zijn omzet de afgelopen twaalf maanden meer dan verzevenvoudigd. Om de groei aan te kunnen verhuist de voormalige RetailRookie deze week naar een nieuw distributiecentrum in Amsterdam.
Crisp is naar eigen zeggen sinds begin dit jaar ‘blijvend winstgevend per klantbestelling’. Dit is volgens de supermarktapp in lijn met de ambitie om een financieel gezond en duurzaam bedrijf voor de lange termijn te bouwen. Hoe hoog omzet en resultaat zijn wordt niet gemeld.
Crisp zegt dat meer dan 85 procent van de omzet afkomstig is van terugkerende klanten. Een groot deel van hen plaatste zijn eerste bestelling tijdens de eerste coronagolf en is nu vaste klant. Ongeveer de helft van deze groep komt uit de Randstad. Vooral drukke gezinnen bestellen er hun weekboodschappen.
Het nieuwe dc van Crisp staat in het westelijk havengebied van Amsterdam. De locatie telt tienduizend vierkante meter en levert op termijn meer dan duizend banen op voor de regio. Crisp, dat vorig jaar tot de tien RetailRookies behoorde, viert deze maand zijn tweejarig bestaan.
Reacties 0