BCC en Blokker definitief onder één dak

BCC en Blokker definitief onder één dak

De deal tussen Fnac Darty en Mirage over de verkoop van BCC is beklonken. Het moederbedrijf van Blokker en Intertoys heeft daarmee de elektronicaketen volledig in handen gekregen.

Mirage zegt BCC te zien als een sterk Nederlands elektronicamerk en ziet een groot potentieel voor verdere groei. Alle 1345 medewerkers en zestig winkels gaan verder onder de nieuwe eigenaar. De overname is volgens BCC-ceo Herman Bramer een goede stap. “Op veel fronten vullen BCC en Mirage elkaar goed aan."

Verkoper Fnac Darty laat weten er vertrouwen in te hebben dat BCC succesvol kan zijn onder Mirage, het bedrijf van Michiel Witteveen. De Fransen wijzen op de ‘uitgebreide ervaring’ die Mirage heeft in turnaroundstrategieën op de Nederlandse retailmarkt.

Eind september werd duidelijk dat het moederbedrijf van Blokker BCC wilde overnemen. Vorige maand keurde de ACM de deal goed. Witteveen ziet de Nederlandse elektronicaformule als een mooie aanvulling op Blokker, Intertoys en Big Bazar. “Ik denk dat wij aan de achterkant van het bedrijf veel synergie kunnen vinden.”

BCC heeft nu zestig winkels en dat zullen er eerder meer dan minder worden, volgens Witteveen. Fnac Darty was al een tijdje op zoek naar een koper voor de keten.
 

Reacties 4


Davi Lexx 26 nov, 20:27

Het begin van de ontmanteling van bcc.


M VOS 26 nov, 22:31

De lamme koopt de blinde... blokker maakt al jaren verlies, BCC maakt al tien jaar verlies


Theo Cornelissen 12 jan, 11:57

Raar dat men opmerkingen hier plaatst en helemaal niet weten hoe goed BCC op de markt staat, wil deze mensen over een jaar of twee nog wel eens spreken, BCC staat aanzienlijk met deskundigen verkopers vele malen hoger als Mediamarkt Expert Coolbleu


Maria Ressiv 6 feb, 13:02

Een ding hebben Blokker en BCC gemeen, en dat is een een buitengewoon slechte klantenservice!

Als ze dáár nu eens mee beginnen, dan geef ik ze nog wel een kans.

Maar ja .....

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!