WE Fashion: 'Nieuw winkelconcept moet zichzelf eerst bewijzen'

WE Fashion: 'Nieuw winkelconcept moet zichzelf eerst bewijzen'

Het nieuwe winkelconcept van WE Fashion moet zichzelf eerst bewijzen voordat het naar andere filialen wordt uitgerold. Dat vertelt director retail operations Hieke Bakker in gesprek met RetailTrends. 

De nieuwe flagshipstore van WE aan de Kalverstraat werd donderdag officieel geopend. De bezoekersaantallen in de Amsterdamse binnenstad liggen ruim zeventig procent lager ten opzichte van een jaar geleden, wat het lastig maakt om het succes van het nieuwe concept te meten. “Maar we kunnen het concept downsizen en per vestiging kijken welke elementen we willen toepassen”, aldus Bakker. 

WE Fashion heeft op dit moment 180 winkels in Nederland. Door de coronacrisis valt de omzet van het modemerk naar verwachting veertig procent lager uit dan vorig jaar, maar dat weerhield het bedrijf er niet van zijn nieuwe, innovatieve flagshipstore te openen. RetailTrends nam er een dag voor de opening alvast een kijkje en sprak naast Bakker onder anderen ceo Joris Aperghis. Lees het hele artikel hier.

Reacties 4


Harm Elenbaas 27 nov, 11:39

Hopelijk niet weer zo'n ijspaleis waar WE een patent op lijkt te hebben.


Machiel R 27 nov, 12:21

Zullen mannen niet terugdeinzen voor deze stijlvolle kleur?


Joost Kriek 28 nov, 09:36

De beste beleving die een consument kan hebben is als ze denken leuke kleding te kopen voor een goede prijs en daarbij een positieve ervaring hebben met het winkelpersoneel. De huidige WE’s zien er volgens mij nog prima uit, zonde van het geld om al die zaken te verbouwen.


B C 30 nov, 10:08

Grappig hoe vaak men het nog steeds eerst gaat zoeken in veranderen van interieur. (Afgezien dat het er wel mooi uitziet) Ipv investeren in meer en beter vakmanschap op de vloer, en dan bedoel ik niet de gebruikelijke train de trainer of coach trainingen voor bedrijfsleiders want die zijn pas echt om te huilen vaak zo slecht in niet meer inspirerend. Maw duur interieur maar wel “goedkope” krachten, en overbetaalde managers die niet kunnen schakelen omdat ze de feeling met de vloer zijn kwijtgeraakt. Werk aan wendbaarheid op alle lagen en maak je medewerkers zo goed dat ze overal kunnen beginnen maar het zo leuk hebben dat ze eigenlijk niet weg willen als men vaker van deze quote een missie zou maken in retail dan garandeer ik een betere toekomst voor allemaal. ;)

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!