Zo brengt Gastrovino 'Italiaanse charme' naar Scheveningen

Zo brengt Gastrovino 'Italiaanse charme' naar Scheveningen

Het stond al een tijdje op de planning voor dit najaar: de opening van een tweede flagshipstore in het Sluiswachtershuis in Scheveningen. Zelfs ‘de grootste crisis die de horecabranche ooit heeft gevoeld’ kon Gastrovino La Liguria er niet van weerhouden om de deuren van de Haagse vestiging deze week open te gooien.

De flagshipstore is een winkel, traiteur en restaurant in één – al is die laatste ruimte door de coronamaatregelen voorlopig nog gesloten voor publiek. Gasten kunnen er wijnen en Italiaanse delicatessen proeven en er vervolgens voor kiezen om deze thuis laten bezorgen. 

“Gastrovino staat voor retail met een horecagedachte: alles wat je hier kunt proeven, kun je ook...

Het stond al een tijdje op de planning voor dit najaar: de opening van een tweede flagshipstore in het Sluiswachtershuis in Scheveningen. Zelfs ‘de grootste crisis die de horecabranche ooit heeft gevoeld’ kon Gastrovino La Liguria er niet van weerhouden om de deuren van de Haagse vestiging deze week open te gooien.

De flagshipstore is een winkel, traiteur en restaurant in één – al is die laatste ruimte door de coronamaatregelen voorlopig nog gesloten voor publiek. Gasten kunnen er wijnen en Italiaanse delicatessen proeven en er vervolgens voor kiezen om deze thuis laten bezorgen. 

“Gastrovino staat voor retail met een horecagedachte: alles wat je hier kunt proeven, kun je ook meenemen naar huis”, aldus medeoprichter Damiano Piacenza. “We willen onze gasten zo goed en persoonlijk mogelijk van dienst zijn. Zo hebben we geen kassamedewerker, maar een gastheer. We voorzien gasten niet van producten, maar van een gastronomische beleving.”

De flagshipstore is gevestigd in een monumentaal pand en is ingericht door Ann Piacenza. Zij heeft gebruikgemaakt van elementen die doen denken aan het strand, zoals koraalmarmer en de kleuren zeeblauw en mergelwit. Door het oorspronkelijke karakter en de details van het pand, zoals de authentieke balken en de Italiaanse terrazzo-vloer, heeft het interieur een nostalgische en warme uitstraling. Ook is er een wijntap waar gasten middels een speciale pas zelf wijn kunnen tappen – al is deze op dit moment nog niet in gebruik. In het pand kun je naast winkelen en proeven ook kook- en wijncursussen volgen.

Gastrovino is opgericht in 1932 en heeft pakweg dertig wijn- en delicatessenwinkels en een webshop. Oprichter Damiano Piacenza liet zich voor het La Liguria-concept inspireren door Eataly en streeft naar vijftig vestigingen in vijf jaar, vertelde hij onlangs in geprek met RetailTrends.


 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!