Hornbach Group heeft in het derde kwartaal een omzet van 1,3 miljard euro gerealiseerd, 20,3 procent meer dan vorig jaar. De consument blijft tijdens de coronacrisis meer investeren in huis en dat ziet de doe-het-zelfretailer terug in zijn kwartaalcijfers.

De kluswoede startte in het voorjaar met de uitbraak van het coronavirus en de trend zet ook in het derde kwartaal van dit jaar door. Evert de Goede, algemeen directeur Hornbach Nederland, verwacht wel dat de stijgende lijn door de ‘harde lockdown’ in het vierde kwartaal zal dalen. “Natuurlijk ben ik realistisch en stel ik de verwachtingen voor kwartaal vier naar beneden bij”, aldus De Goede.

Van de totale omzet van Hornbach Group is ongeveer de helft afkomstig uit thuisland Duitsland. De andere helft is behaald in de andere acht Europese landen waar het bedrijf actief is. In Nederland steeg de omzet ‘met dubbele cijfers’, een exact percentage wordt niet genoemd. Onder de streep hield de retailer een winst van 40,9 miljoen euro over.