Bart van den Nieuwenhof, de ceo van optiekketen Hans Anders, vond de eerste coronaperiode ‘een achtbaan van onzekerheid’. “Ik moest vaak denken aan wat piloten doen in een stresssituatie: eerst dertig seconden rustig nadenken, dan pas handelen”, vertelt hij in het decembernummer van RetailTrends.
Voor Hans Anders blijft een bezoek aan de fysieke winkel de kern van zijn activiteiten. “Bepaalde diensten in de oriëntatie- of aftersalesfase kunnen we goed online aanbieden”, legt Van den Nieuwenhof uit. Het brillenconcern had vorig jaar al geïnvesteerd in een omnichannelmodel en daar bouwt de keten volgens de ceo nu versneld op voort.
Bij Hans Anders staan voor dit jaar veertig winkelopeningen gepland en volgend jaar doet de retailer er nog een schepje bovenop. “Je moet voorbij Covid-19 kijken. We zitten nu eenmaal in deze situatie, probeer daar zo goed mogelijk mee om te gaan.” Lees op RetailTrends het complete interview met Van den Nieuwenhof.
Reacties 0