De uitbreiding van Ace & Tate in het Verenigd Koninkrijk zet gestaag door. Zo brengt het Nederlandse merk zijn moderne winkeldesign naar de Engelse stad Bristol.
Het Berlijnse designbureau Weiss-heiten is verantwoordelijk voor het interieur van dit filiaal, dat gevestigd is in het historische centrum van de Britse havenstad. Met zijn ligging aan Park Street zijn de Bristol Museum & Art Gallery en de Universiteit van Bristol te vinden op een steenworp afstand van de winkel.
Het interieur is strak en wit, met op de muren enkele foto’s in groot formaat. De opvallende, ronde spiegels die gevestigd zijn aan het plafond zorgen voor een speels effect. Het felrode staal van de...
De uitbreiding van Ace & Tate in het Verenigd Koninkrijk zet gestaag door. Zo brengt het Nederlandse merk zijn moderne winkeldesign naar de Engelse stad Bristol.
Het Berlijnse designbureau Weiss-heiten is verantwoordelijk voor het interieur van dit filiaal, dat gevestigd is in het historische centrum van de Britse havenstad. Met zijn ligging aan Park Street zijn de Bristol Museum & Art Gallery en de Universiteit van Bristol te vinden op een steenworp afstand van de winkel.
Het interieur is strak en wit, met op de muren enkele foto’s in groot formaat. De opvallende, ronde spiegels die gevestigd zijn aan het plafond zorgen voor een speels effect. Het felrode staal van de glazen displays voegt kleur toe aan het geheel. Achterin de winkel vind je de werkruimte van de opticien. In dit filiaal is de volledige collectie van Ace & Tate verkrijgbaar, waaronder ook de lijn met zonnebrillen.
Ace & Tate is in 2013 opgericht als onlinespeler. Inmiddels heeft het Amsterdamse merk pakweg zeventig winkels in tien Europese landen. Afgelopen zomer haalde Ace & Tate veertien miljoen euro groeigeld op, bedoeld om nieuwe filialen te openen. Onlangs was oprichter en ceo Mark de Lange te gast bij de RetailTrends podcast, waar hij vertelde over zijn ambitie om 'hét next-generation brillenmerk' te worden. Beluister de podcast hier.