De discounters Aldi en Lidl verliezen terrein. Voor het tweede jaar op rij is hun marktaandeel in Nederland teruggelopen, blijkt uit cijfers van onderzoeker IRI waarover Distrifood als eerste berichtte.
De totale markt groeide volgens de IRI Weekmonitor vorig jaar met 9 procent naar meer dan 44 miljard euro. Zonder Aldi en Lidl ging het om een toename van 9,7 procent, wat betekent dat de discounters minder sterk groeiden. De twee zijn volgens IRI samen goed voor een omzet van 6,9 miljard euro.
Was het gezamenlijke marktaandeel van Aldi en Lidl in 2018 nog 16,4 procent, in 2019 zakte dat naar 16,2 procent. Afgelopen jaar liep dat nog iets verder terug. Hoeveel precies denkt IRI eind deze maand of begin volgende maand te kunnen zeggen.
jeroen devisser 28 mrt, 20:36
Luc Ardies 19 jan, 11:56
Joannes Wyckmans 15 jan, 09:58
Teun Tims 14 jan, 23:05
Cees Broer 14 jan, 14:21
Wim Sanders 14 jan, 12:30
Thea Tol 14 jan, 11:16
Erwin Linders 14 jan, 10:49
Sanne Engelen 14 jan, 10:19
Kris De Cnijf 14 jan, 09:10
José Geitz 13 jan, 23:23
G Goedhart 13 jan, 20:04
Romy Vroom 13 jan, 18:54
R K 13 jan, 18:25
c.t. de koning 13 jan, 17:39
D M 13 jan, 17:14
W K 13 jan, 15:31
Carla Rosbeek 13 jan, 15:24
aad Bol 13 jan, 14:42
Eleftheria Hoefniet 13 jan, 14:35
Tony West 13 jan, 14:33
Guusje van Dongen 13 jan, 12:49
Anton Bravenboer 13 jan, 12:23
Corjan Marinissen 13 jan, 12:13
Yvon Smit 13 jan, 11:46
Jeanne Van Rooij 13 jan, 11:38
I. Kooi 13 jan, 11:22
Mieke Bombeeck 13 jan, 11:16
Annie Zuidwind 13 jan, 10:19
Bert Roozeboom 13 jan, 09:51
Pascal Ophelders 13 jan, 09:44
P. Moore 13 jan, 05:46