Mall of the Netherlands legt twintig merken vast

Mall of the Netherlands legt twintig merken vast

Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam heeft nog eens twintig merken gecontracteerd. Het grootste winkelcentrum van het land is daarmee twee maanden voor de officiële opening voor negentig procent voorverhuurd.

Op het gebied van mode en accessoires zijn Nike, JD Sports, Snipes, Guess Active Wear, Cast Iron, The Old Man en Olymp & Hades vastgelegd. Verder komen er nieuwe winkels van onder meer Picture People, Studio Pets en Mica Beauty. Ook komt er meer horeca. Het aanbod 'home' wordt na het vastleggen van H&M Home versterkt met flagshipstores van Goossens en Xenos. Automerk MG komt met een experience store.

De opening van Mall of the Netherlands, het vroegere Leidsenhage, staat gepland op 18 maart.

 

 

Reacties 16


Martin Campfens 11 feb, 20:11

Niet te vergelijken met MegaStores. Ook genoeg “gewone” winkels aanwezig. Er is nu nog maar een kwart open. Bezoekers zijn al heel enthousiast. Zeer ruime gratis parkeergarages met oplaadmogelijkheden voor elektrische auto’s. Genoeg mooie gratis toiletgroepen enz.enz. De meeste critici zijn er nog niet geweest.


Frank D 21 jan, 23:13

Aanbod wat breder is dan alleen fashion en good is cruciaal. Gaat, zoals meerderen schrijven, over beleving in combinatie met verblijfsduur van het winkelend publiek. Het is aankijken of dat gaat lukken.


Glos Dericj 21 jan, 01:14

Gaat tog niet lukken want kijk maar megastore in denhasg was een groot flop.....dus succes maar


Retail Realist 20 jan, 23:18

Het is interessant of The Mall over 4 jaar een succes is. Natuurlijk gaan straks veel mensen kijken. De keren dat ik er was zag ik ook een kapitaal krachtiger publiek lopen dan in bijvoorbeeld het Alexandrium. De Markthal was in de begin jaren qua bezoekersaantallen ook een succes maar voor veel huurders commercieel een fiasco, ik hoop voor de winkels in The Mall dat ze net zo'n succes worden als Roermond Outlet en het niet zoiets zoals Hoog Catherijne waar veel mensen lopen maar tov de huur weinig kleding en schoenen verkocht worden.


D E 20 jan, 17:15

Denk dat ik hier als Rotterdammer ook wel eens naartoe zal gaan. Vooral in de koudere maanden is dit ideaal. Eerst shoppen, dan ergens een hapje eten, boodschappen doen en als afsluiter pak je een filmpje mee en rij of trein je weer rustig naar huis. Alles overdekt. Hoog afwerkingsniveau. Ik vind het winkelaanbod redelijk interessant maar nog niet overtuigend genoeg. Er zitten leuke namen tussen zoals P&C, Paagman, American Book Center maar ook leuke brandstores van Lego, Haribo en nu dus ook Nijntje. Alles bij elkaar is er genoeg vertier maar ik mis nog een paar echte trekkers. Een Disney winkel of een eerste filiaal van een groot buitenlands winkelmerk (MUJI om maar eens een voorbeeld te noemen) zou het echt afmaken. Wat niet is kan nog komen natuurlijk en wat dat betreft heeft MOTN een verre van goede timing om de winkelruimtes te moeten vullen.


Yvonne Zoutenbier 20 jan, 12:05

Ik woon in Leidschendam
Het is onwijs dit centrum met een fresh gebeuren
En staan banken met stopcontacten waar je j e telefoon kan opladen er komt bioscoop bowlingbaan je kan er de gehele dag op je gemak vertoeven ...
Nu maar hopen dat de avondklok gauw weer Wordt opgeheven


Bart Eleveld 20 jan, 12:00

Doemdenkers in overvloed hier :)

Natuurlijk zitten alle internationale ketens die je in een binnenstad vindt ook hier. Dat zijn de trekkers waar het grote publiek op afkomt.

Nadeel van de binnenstad is regen, hondenpoep, bedelaars, slecht onderhoud, vieze of dure toiletten etc. Dat heb je allemaal niet in deze mall.

Daarnaast is de eigenaar van de mall ook eigenaar van de parkeergarages. Parkeerbeleid wat mensen wegjaagt zal hij dus wel uit z'n hoofd laten. :)


c.t. de koning 20 jan, 11:50

Klopt Meneer van Dam, Centrum en winkels zijn een plaatje en de beleving is zeer goed, maar bezoekers gaan echt niet te vaak in de rij staan om erin en eruit te gaan
Dit moet echt verbeteren willen ze de bezoekersaantallen gaan halen en vast houden.


Henk van Dam 20 jan, 11:39

Ik beaam dat het jammer is dat er voor kleine ondernemers geen ruimte meer lijkt te zijn in the Mall, maar als je denkt dat dit geen succes wordt dan heb je het goed mis. Het heeft de allure van Mall's uit Amerika en er is veel meer beleving dan in een reguliere winkelstraat. De winkels zijn ook stuk voor stuk plaatjes en iedereen doet enorm zijn best om echt iets "extra's" te laten zien.
Ook Fresh, Bioscoop en de food courts zijn allemaal fantastische toevoegingen. Ik ben als leidschendamsche inwoner ontzettend blij met deze enorme transitie en het is goed om te zien dat het "in coronatijd" al zo druk is in "the Mall" Kan niet wachten tot alles open is.


Isere L'Hoest 20 jan, 11:16

Ik mis Coef, een mooie exclusieve maar ook trendy herenwinkel waar wij in Nijmegen al jaren van mogen genieten!


Joop Laarman 20 jan, 08:19

Ben benieuwd wat de parkeerkosten gaan worden.
Als dat straks per uur gaat,zullen er weinig bezoekers komen.
Parkeren was altijd gratis.


Cornelis Slootweg 20 jan, 01:39

Nu gaan voor het parkeerterrein in de openlucht voor de eerste 2 parkeeruren gratis te maken bij de officiële opening van het winkelcentrum.


Joke Djoegan 19 jan, 23:54

Komt er ook een sportschool.waar blijft die.wordt niets over sportschool geschreven


Hugo van Abshoven 19 jan, 19:25

Allemaal dertien in een dozijn winkels en centrum moet het hebben van de uitstraling . Als liefhebber van exclusieve mode ga ik daar niet slagen , vrees ik.


David Liebenschein 19 jan, 18:43

Is deze mall een voorbeeld van lef, of van hoogmoed.... Ik twijfel er aan niet aan dat het een fantastisch winkelcentrum wordt, maar het moet de bezoekersaantallen nog maar eens zien te trekken op deze locatie.


Joost Kriek 19 jan, 18:04

Het is een mooi centrum maar als ik enkel de bekende internationale concerns wil zien ga ik wel naar de binnenstad van iedere willekeurige grote stad. Er zullen vanwege de verplichte lange openingstijden ook niet veel lokale helden een zaak openen of dat volhouden. Het is een dure grap die waarschijnlijk gaat mislukken.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!