Douglas heeft in het boekjaar 2019/2020 een omzet van 3,2 miljard euro behaald, een daling van 6,4 procent ten opzichte van het jaar daarvoor. De parfumerieketen bevestigt bij de publicatie van zijn jaarcijfers tevens de sluiting van vijfhonderd van zijn 2400 Europese winkels. 

Met name in Zuid-Europa worden filialen geschrapt, maar ook zestig van de 430 Duitse winkels sluiten hun deuren nog vóór de herfst van 2022. Het is niet uitgesloten dat er ook in Nederland winkels verdwijnen. De winkelsluitingen zijn volgens de parfumerie het gevolg van het veranderde consumentengedrag en de verschuiving naar e-commerce, die door de pandemie in stroomversnelling is geraakt. 

De verkopen uit e-commerce waren het afgelopen boekjaar (dat eindigde op 30 september) goed voor 822 miljoen euro en de webshop van Douglas trok vorig jaar vijftig procent meer bezoekers. De operationele winst van de parfumerieketen nam met 16,7 procent af en kwam uit op 292 miljoen euro. 

Met het sluiten van de winkels hoopt Douglas tot 120 miljoen euro te besparen. De keten heeft 110 winkels en tweeduizend medewerkers in Nederland.