Lidl lijdt verlies in Verenigd Koninkrijk

Lidl leed in het Verenigd Koninkrijk in het boekjaar 2019-2020 ruim vijftien miljoen euro verlies. Volgens de Duitse supermarktketen was dat een gevolg van forse investeringen, meldt persbureau Reuters.

Het ging om investeringen van 1,5 miljard euro in personeel, winkels, logistiek en de supply-chain. Er kwamen 51 winkels bij. Voor het huidige boekjaar staan er nog eens vijftig op de planning. Tegen 2023 wil Lidl duizend winkels hebben. Ceo Christian Hartnagel ziet nog ruimte voor meer vestigingen, zegt hij tegen Reuters.

Lidl, dat 25 jaar geleden zijn eerste winkel in het Verenigd Koninkrijk opende, doet wel goede zaken tijdens de coronacrisis. Het marktaandeel groeide naar 6,1 procent. In tegenstelling tot de concurrenten verkoopt Lidl geen levensmiddelen via internet. Hartnagel zegt dat er wel naar is gekeken, maar dat hij geen manieren ziet om het winstgevend te maken.

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!