H&M heeft zijn platform voor tweedehandskleding Sellpy gelanceerd in Nederland. Het platform bestaat al sinds 2014 in thuisland Zweden.
Op Sellpy kunnen klanten tweedehandskleding van verschillende merken kopen en verkopen. Alle items worden gecontroleerd op kwaliteit, aldus H&M, dat ook de fotografie en plaatsing van de items in de webshop op zich neemt. Kledingstukken die niet verkocht kunnen worden, worden gerecycled.
“We zien dat het bewustzijn over en de vraag naar duurzame fashion toeneemt bij onze klanten”, zegt country manager H&M Nederland Susan Krau. “We zijn er daarom enorm blij mee dat we met Sellpy nu ook in Nederland een platform aanbieden waar klanten tweedehands fashion kunnen kopen en kleding kunnen verkopen, waardoor we de levensduur hiervan verlengen.”
H&M investeert sinds 2015 in het platform, via investeringstak H&M Co:Lab. In Zweden is Sellpy de grootste onlineshop en verkoopservice voor tweedehandsitems. Naast Zweden en Nederland is het platform ook beschikbaar in Duitsland en Oostenrijk.
Eind 2020 blikte RetailTrends al terug op een jaar waarin (grote) retailers massaal vielen voor vintage. Lees hier het jaaroverzicht.
Reacties 0