'TikTok zet groots in op e-commerce'

TikTok wil het komende jaar groots inzetten op e-commerce. Dat laten anonieme bronnen weten aan de Financial Times.

De video-app werkt naar verluidt aan een aantal nieuwe functies, waaronder ‘in-app’ merkcatalogussen en de mogelijkheid om affiliate-links te plaatsen. Daarmee kunnen influencers direct geld verdienen met het promoten van merken. Ook zou het bedrijf meer willen inzetten op live-shopping. In december lanceerde het platform al livestream-shopping in samenwerking met Walmart. 

De nieuwe functies bieden merken de kans om meer jongeren te bereiken; ruim zestig procent van de TikTok-gebruikers komt uit generatie Z (geboren tussen 1995 en 2010). Daarnaast zou TikTok willen concurreren met Facebook, dat ook steeds meer inzet op e-commerce.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!