Appdate: Virtueel brillen passen met Perfect Corp

Appdate: Virtueel brillen passen met Perfect Corp

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Perfect Corp, Bacardi en TikTok.

Perfect Corp
Perfect Corp lanceerde eerder apps om virtueel make-up en kleurlenzen te testen. Nu heeft het techbedrijf een app ontwikkeld waarmee je (zonne)brillen kunt passen, met behulp van augmented reality. Het bedrijf spreekt van ‘een virtuele paskamer voor brillen’, die de onlineshopping-consumentenreis ‘zal hervormen’. De brillen worden in 3D geprojecteerd op het scherm van je telefoon, waardoor gebruikers het product van alle kanten kunnen bekijken. In Nederland bieden onder meer Specsavers en Mister Spex hun klanten al een vergelijkbare service.

Bacardi
Bij Bacardi doen ze...

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Perfect Corp, Bacardi en TikTok.

Perfect Corp
Perfect Corp lanceerde eerder apps om virtueel make-up en kleurlenzen te testen. Nu heeft het techbedrijf een app ontwikkeld waarmee je (zonne)brillen kunt passen, met behulp van augmented reality. Het bedrijf spreekt van ‘een virtuele paskamer voor brillen’, die de onlineshopping-consumentenreis ‘zal hervormen’. De brillen worden in 3D geprojecteerd op het scherm van je telefoon, waardoor gebruikers het product van alle kanten kunnen bekijken. In Nederland bieden onder meer Specsavers en Mister Spex hun klanten al een vergelijkbare service.

Bacardi
Bij Bacardi doen ze evenmin aan valse bescheidenheid; het merk zegt niets minder dan een ‘revolutionaire’ app te hebben gelanceerd. De gloednieuwe app van het rummerk heet Mix Lab en belooft de bar naar jouw woonkamer te brengen. Gebruikers kunnen kiezen uit ruim driehonderd cocktailrecepten en ontvangen persoonlijke aanbevelingen op basis van hun voorkeuren of de ingrediënten die ze op dat moment in huis hebben. Helemaal niets in huis? Dan kunnen de Amerikaanse gebruikers de ingrediënten van hun cocktail naar keuze direct aanschaffen via de app, waarna ze worden thuisbezorgd door bezorgdienst Thirstie. 

TikTok
Na Facebook en Instagram gaat ook TikTok zich meer focussen op e-commerce. De populaire video-app zou, volgens anonieme bronnen, werken aan een aantal nieuwe functies. Zo zouden er dit jaar nog ‘in-app’ merkcatalogussen worden toegevoegd aan het platform. Daarnaast zou het mogelijk worden om affiliate-links te plaatsen, waardoor influencers direct geld kunnen verdienen met het promoten van merken. Tot slot zou TikTok meer willen inzetten op live-shopping. De app lanceerde eerder een 'shoppable' livestream in samenwerking met Walmart.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!