Blokker heeft volgens ceo Jeanine Holscher een ‘ongelooflijk goed jaar’ achter de rug. “We outperformen onze businessplannen”, vertelt ze in het februarinummer van RetailTrends.

Momenteel heeft Blokker het zoals de meeste retailers zwaar, omdat alle winkels sinds half december op slot zitten. Maar daarvoor ging het juist ‘heel erg goed’ met Blokker, zei Holscher kort vóór de lockdown. “En we staan pas aan het begin, hè.” Ze voegt eraan toe dat er ook nog veel te verbeteren valt. “We moeten nog relevanter worden, nog beter onze klanten bedienen.” Een volgende stap is winst maken, waar Blokker voor de winkelsluiting volgens Holscher al dicht tegenaan zat.

Corona heeft volgens Holscher aangetoond hoe relevant Blokker is in de wijken. Als je naar Albert Heijn in een buitenwijk gaat en je hebt ook nog een staafmixer nodig – ‘Blokker, kun je ‘m even klaarleggen, haal ik ‘m straks op’ – hoe geweldig is dat.”

Holscher is sinds september vorig jaar de baas bij Blokker. Ze spreekt van ‘een ongelooflijk spannende uitdaging’: “Een keten leiden waarvan zowat iedereen denkt: dat hebben we nu wel gehad.”

In de serie Retaillessen blikt Holscher uitgebreid terug op haar retailcarrière. Ook het thema van vrouwelijk leiderschap komt aan bod. “Het is belangrijk dat Blokker nu door een vrouw wordt geleid.” Lees hier het hele interview. Nog geen member, kijk dan hier