Luxe is voor jongeren een soort eerste levensbehoefte. Dat zegt Joost van der Veer, medeoprichter van het Nederlandse platform voor luxefashion Winkelstraat.nl, tegen RetailTrends. Dat verklaart waarom een merk als Gucci ondanks de torenhoge prijzen toch zoveel aftrek onder generatie Z en de millennials vindt.
Volgens Van der Veer draait het bij zogeheten ‘nieuwe luxe’ voor jongeren met name om participeren en het begrijpen van zowel het merk als de cultuur die daarachter schuilgaat. "Een merk als Gucci, met een rijk erfgoed, leent zich daar goed voor."
Hoewel Gucci dit jaar alweer honderd kaarsjes uitblaast, behoort het luxemerk nog lang niet tot het verleden. In tegendeel: het modehuis verovert de laatste jaren steeds meer millennials en jongeren uit generatie Z. In het februarinummer van RetailTrends lees je hoe onder meer conspicuous consumption, maar ook technologie en inclusiviteit ten grondslag liggen aan Gucci’s populariteit onder de jongste consumenten. Nog geen member? Kijk dan hier.
Reacties 0