Nu de winkels gesloten zijn, is het van groot belang om structureel contact te houden met het personeel. Dat zegt Michelle Stelling, als people & culture business partner Benelux verantwoordelijk voor het personeelsbeleid bij Primark in Nederland.
"Wekelijks een teken van leven is belangrijk", zegt Stelling in het februarinummer van RetailTrends. "Nieuwsbrieven werken ontzettend goed." In die nieuwsbrieven geven medewerkers elkaar ook tips. Over leuke series en films op Netflix bijvoorbeeld. Of over boeken. Ook worden recepten gedeeld.
"En video’s hebben heel goed gewerkt", zegt Stelling. "We communiceren veel via e-mail, maar je merkt dat een boodschap via tekst niet altijd overkomt. Zo sturen we regelmatig video's waarin we laten weten dat we aan ze denken. En aan het eind van het financiële jaar hebben we een dankjewelvideo gestuurd."
Als de winkels eenmaal weer open zijn, moet de communicatie volgens Stelling op peil blijven. In mei werd die wat teruggeschroefd, maar daar heeft de organisatie van geleerd. “De collega’s konden weer veilig werken, de klanten kwamen weer binnen. Een soort opluchting. Maar ook dan kunnen er nog steeds zaken spelen. Dus we moeten blijven communiceren. De communicatie mag niet verflauwen.”
Lees hier het hele interview. Nog geen member, kijk dan hier.
Reacties 0