Labfresh is een crowdfundingsactie gestart om een nieuwe flagshipstore in Amsterdam te kunnen openen. Het kledingmerk heeft al ruim 300 duizend euro opgehaald.
Labfresh, een van de RetailRookies van 2019-2020, heeft op dit moment alleen een showroom gevestigd aan de voorkant van het kantoor aan de Brouwersgracht in Amsterdam. Met behulp van nieuwe investeerders wil het label een 'echte flagshipstore' openen aan de Van Baerlestraat, met een winkeloppervlakte van 90 vierkante meter. Het kantoor en de showroom aan de Brouwersgracht worden na de verhuizing gesloten.
"We zijn online geboren, maar het bouwen van een merk verdient een fysieke plek", aldus medeoprichter Lotte Vink. "We zien het niet alleen als een saleskanaal maar een stap om een sterker merk te bouwen en juist onze onlinekanalen te ondersteunen." De bedoeling is dat de winkel wordt voorzien van een testinstallatie waar klanten kennis kunnen maken met de vlek- en geurwerende herenkleding van Labfresh. Ook komt er een 'meeting room' die klanten gratis kunnen reserveren. Op de eerste verdieping wordt het kantoor ingericht.
Om de flagshipstore te realiseren, had Labfresh naar eigen zeggen minimaal 200 duizend euro nodig. Dat bedrag werd binnen een week al opgehaald, aldus Vink. Het extra opgehaalde geld wordt gebruikt voor offline en online marketing. De verwachting is dat de winkel in juni dit jaar zijn deuren opent.
In het najaar van 2019 startte Labfresh tevens met wholesale. De kleding van het label wordt inmiddels verkocht bij de winkels Rinsma, Van Tilburg, Roetgerink, Jansen-Noy en Bastiaansen Modestad.
Reacties 0