Huishoudketen Blokker start met de verkoop van koffie onder een eigen label. Het is de eerste keer dat de retailer voeding onder eigen naam gaat verkopen. Dat schrijft het AD.

Vorig jaar introduceerde de winkelketen al een eigen koffiecupmachine en vanaf vandaag zijn daar ook koffiecups in vier verschillende smaken voor te koop. "Voor ons is het een logische combinatie", stelt Blokker-ceo Jeanine Holscher. "Blokker en koffie horen eigenlijk al honderd jaar bij elkaar. Zo lang verkopen we al apparaten op koffie te zetten." De koffiecups zijn van aluminium gemaakt en daardoor volledig recyclebaar, legt Holscher uit. 

Het verkopen van koffie is volgens Holscher geen eerste stap in de verovering van de foodmarkt, 'maar het is niet uitgesloten dat we dit meer gaan doen'. Blokker introduceert binnenkort weer een nieuw product dat aansluit bij dat wat de huishoudketen al in zijn winkels verkoopt. "Het is een welkome aanvulling op ons assortiment. Meer kan ik er nog niet over vertellen."

Lees ook: Retaillessen van Jeanine Holscher