Blokker introduceert koffie onder eigen label

Blokker introduceert koffie onder eigen label

Huishoudketen Blokker start met de verkoop van koffie onder een eigen label. Het is de eerste keer dat de retailer voeding onder eigen naam gaat verkopen. Dat schrijft het AD.

Vorig jaar introduceerde de winkelketen al een eigen koffiecupmachine en vanaf vandaag zijn daar ook koffiecups in vier verschillende smaken voor te koop. "Voor ons is het een logische combinatie", stelt Blokker-ceo Jeanine Holscher. "Blokker en koffie horen eigenlijk al honderd jaar bij elkaar. Zo lang verkopen we al apparaten op koffie te zetten." De koffiecups zijn van aluminium gemaakt en daardoor volledig recyclebaar, legt Holscher uit. 

Het verkopen van koffie is volgens Holscher geen eerste stap in de verovering van de foodmarkt, 'maar het is niet uitgesloten dat we dit meer gaan doen'. Blokker introduceert binnenkort weer een nieuw product dat aansluit bij dat wat de huishoudketen al in zijn winkels verkoopt. "Het is een welkome aanvulling op ons assortiment. Meer kan ik er nog niet over vertellen."

Lees ook: Retaillessen van Jeanine Holscher

Reacties 4


Nelleke Van B 21 mrt, 11:08

Inderdaad lopen de capsules niet goed door in ons Krups apparaat. Jammer want de smaak is best goed!


Er Ha 12 mrt, 12:21

Met de smaak van de koffie is niets mis. Alleen doen de aluminium cups niet datgene wat de cups van Nespresso zelf doen, een snel kopje koffie zit er niet in. Doordat de cups niet hetzelfde zijn, komt de koffie druppelgewijs uit het apparaat. Duurt tot 2 minuten voor het kopje vol is.


Seb Seb 1 mrt, 14:18

Ik begrijp de stap nu ze een eigen huislijn van Nespresso machines verkopen, maar of het voor een significante omzet gaat zorgen, daar heb ik toch grote twijfels bij. Je hebt tegenwoordig zoveel (goedkope) Nespresso capsule alternatieven in de supermarkt, ik zie niet zo goed hoe Blokker daar van denkt te profiteren. Enkel incidentele verkoop, of wanneer ze een koffiemachine verkopen, maar klanten die speciaal voor koffie naar Blokker gaan, dat zie ik niet snel gebeuren.

Ik juich het uitbreiden van het Blokker huismerk wél toe. Dat is voor de marges veel interessanter. Nu alleen nog wat meer fantasie.


Albert Top 1 mrt, 12:43

Het is overigens niet de eerste keer dat Blokker met koffie onder eigen label komt. Zo'n 10 jaar geleden is dat ook al een keer door Blokker gedaan

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!