Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: Crisp en Tupperware.
Winnaar: Crisp
Er zijn maar weinig retailers die kunnen zeggen dat ze winst maken met onlineboodschappen en Crisp is er één van. De onlinesuper is naar eigen zeggen sinds een jaar ‘blijvend winstgevend per klantbestelling’. Reden genoeg voor het Berlijnse Target Global en Keen Venture Partners uit Amsterdam om samen met andere investeerders uit binnen- en buitenland maar liefst dertig miljoen euro in de online versmarkt te steken. Volgens Crisp is de kapitaalinjectie vooral bedoeld voor ‘de duurzame voortzetting van de huidige aanpak’. Gezien het feit dat Crisp zijn omzet vorig jaar wist te verzevenvoudigen, lijkt dat geen slecht plan.
Verliezer: Tupperware
Tupperware: waarschijnlijk doet de merknaam voor plastic opbergbakjes bij de meeste Nederlanders wel een belletje rinkelen. Vooral de...
Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: Crisp en Tupperware.
Winnaar: Crisp
Er zijn maar weinig retailers die kunnen zeggen dat ze winst maken met onlineboodschappen en Crisp is er één van. De onlinesuper is naar eigen zeggen sinds een jaar ‘blijvend winstgevend per klantbestelling’. Reden genoeg voor het Berlijnse Target Global en Keen Venture Partners uit Amsterdam om samen met andere investeerders uit binnen- en buitenland maar liefst dertig miljoen euro in de online versmarkt te steken. Volgens Crisp is de kapitaalinjectie vooral bedoeld voor ‘de duurzame voortzetting van de huidige aanpak’. Gezien het feit dat Crisp zijn omzet vorig jaar wist te verzevenvoudigen, lijkt dat geen slecht plan.
Verliezer: Tupperware
Tupperware: waarschijnlijk doet de merknaam voor plastic opbergbakjes bij de meeste Nederlanders wel een belletje rinkelen. Vooral de Tupperware-party’s, waarbij een consulente met de plastic bakjes aan huis kwam, waren op het hoogtepunt van Tupperware in Nederland een heus begrip. Toch trekt het van oorsprong Amerikaanse merk nu de stekker uit zijn directe verkoopactiviteiten in ons land. Door de coronacrisis konden de befaamde party’s niet meer plaatsvinden, waardoor de omzet van het merk terugliep. De website verwijst consumenten nu door naar de buurlanden België of Duitsland om een bestelling te plaatsen.