Disney sluit 60 winkels en legt focus meer op online

Walt Disney sluit dit jaar zestig winkels in Noord-Amerika. Het entertainmentbedrijf zegt tegen The Wall Street Journal door de coronapandemie de focus meer naar e-commerce te verschuiven. 

Walt Disney onderzoekt daarnaast of er ook winkels op andere continenten hun deuren moeten sluiten, waarbij het bedrijf met name kijkt naar filialen in Europa.

Deze stap wordt gezet, omdat Disney een verandering ziet in het shopgedrag van zijn klanten. "Terwijl consumenten steeds meer online shoppen, heeft de wereldwijde pandemie ook verandert wat een klant verwacht van een retailer", stelt Stephanie Young, president van de Disney-afdeling consumer products, games and publishing. "We willen nu een flexibele en brede e-commerce-ervaring bieden die onze community toegang geeft tot unieke producten uit al onze franchises."

Het sluiten van de winkels geldt alleen voor de Disney Stores. De winkels in de parken en shop-in-shoplocaties blijven buiten schot.

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!