Het beste van RetailTrends: week 6

Het beste van RetailTrends: week 6

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Wat je moet weten over de Russische belager van Aldi
Het nieuwste gevaar voor de Duitse discountreuzen komt uit Rusland. Onder de naam Mere heeft het concern Torgservis zijn eerste supermarkt bij onze oosterburen geopend. En snel daarna weer even gesloten, naar eigen zeggen wegens overweldigende belangstelling. Wie is deze nieuweling in supermarktland, en hoe bang moeten Aldi en Lidl worden?

Waarom bol.com voortaan retailer nummer 23.001 is
Alleen heeft bol.com geen toekomst. Topman Huub Vermeulen kondigt daarom ‘het jaar van bol.com als platform’ aan: een nieuw kantelpunt in de geschiedenis van de webwinkel. “We kunnen het ons niet permitteren om fel de concurrentie met eigen verkopers aan te gaan.”

Zo werkt de onbemande winkel van Auchan (die naar Europa komt)
Auchan Minute komt naar Europa. Het kassaloze winkelconcept van de Franse supermarktketen wordt in de buurt van de Belgische grens geïntroduceerd. Zo’n drieduizend medewerkers krijgen er toegang tot de containerwinkel, die in China al is getest en uitgerold.

Disney: vier retaillessen van een icoon
Bij het noemen van een lijstje met iconische merken wereldwijd, is de kans groot dat de naam Disney snel valt. Ontstaan als maker van tekenfilms is The Walt Disney Company inmiddels een van de grootste mediaconglomeraten ter wereld. Gunjan Bhow is verantwoordelijk voor de digitale- en e-commerce-activiteiten van het concern en geeft met een verleden bij onder meer Amazon en Microsoft een uniek inkijkje in de keukens van digitale voorlopers. Welke retaillessen kunnen we van hem leren?

De outlet 2.0 volgens Jack & Jones
In het Duitse Neumünster kun je sinds deze week de winkel van Jack & Jones Warehouse bezoeken. Dit is de eerste winkel die de nieuwe interpretatie van de modeketen op een klassieke outlet laat zien. Functionaliteit en gemak staan hier voorop.

Om interviews en achtergronden te lezen en de nieuwste winkelconcepten en video's te zien, heb je een membership nodig. Met een membership ontvang je het magazine RetailTrends, krijg je korting op onze events en kun je tot tien collega’s een inlogaccount geven. Ben je nog geen member van RetailTrends? Probeer het eerst een maand gratis.

RetailTrends