Winkels MultiVlaai mogelijk verder onder andere naam

Winkels MultiVlaai mogelijk verder onder andere naam

De winkels van MultiVlaai krijgen mogelijk een andere naam. "We moeten ons veel meer als speciaalzaak profileren en dat is moeilijk als er MultiVlaai boven de deur staat. Dat is een beetje oubollig", zegt mede-eigenaar Maarten Steinkamp in de RetailTrends-podcast.

Steinkamp benadrukt dat er met het productmerk MultiVlaai niets mis is. "Die jongens van Goedhart, de nieuwe eigenaren van Bakkersland, maken heel goede producten." Dat zijn de Limburgse vlaaien, goed voor zeventig procent van de omzet. Daarnaast verkoopt MultiVlaai ook Amerikaans gebak (Real American Bakery), macarons (DutchHomemade) en bonbons (Leonidas). "Allemaal A-labels. Maar het winkelmerk MultiVlaai is niet zo goed, daar moeten we iets mee doen."

MultiVlaai is een franchiseketen, met ruim tachtig winkels. Het overgrote deel van de franchisers ziet het plan volgens Steinkamp wel zitten. Hij verwacht dat de komende maanden de knoop wordt doorgehakt. Aan welke naam wordt gedacht, wil Steinkamp nog niet zeggen. Daarnaast wil MultiVlaai een bezorgtak opzetten voor gebieden waar geen winkels zitten.

Steinkamp, afkomstig uit de muziekindustrie, vertelt in de podcast hoe hij in de retailwereld verzeild raakte. Ook gaat hij uitgebreid in op de situatie bij Jamin, waar hij ook mede-eigenaar van is. Luister de podcastaflevering nu via deze link op Spotify en abonneer je direct om geen enkele aflevering te missen. 

Reacties 2


Leonard Van Liere 11 mrt, 11:49

Goed idee en zeker ook kiezen voor nieuwe huiskleuren.. Zeker denken aan Natuurlijk, Gezond en Ambacht. Vooral de markt van home Made verjaardagstaarten is booming business en nu vooral in handen van particuliere keukenprinsesjes. Die taarten zien er vaak spectaculair uit maar de smaak is matig, bommetje zoetigheid.


Hugo de Boer 17 mrt, 20:56

Degene die in 2013 de huidige huisstijl heeft ontworpen en degene die het destijds heeft goedgekeurd moeten zich heel diep schamen. Verbazingwekkend dat men er nu pas achter komt dat het er wel heel erg discount uitziet.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!