De winkels van MultiVlaai krijgen mogelijk een andere naam. "We moeten ons veel meer als speciaalzaak profileren en dat is moeilijk als er MultiVlaai boven de deur staat. Dat is een beetje oubollig", zegt mede-eigenaar Maarten Steinkamp in de RetailTrends-podcast.

Steinkamp benadrukt dat er met het productmerk MultiVlaai niets mis is. "Die jongens van Goedhart, de nieuwe eigenaren van Bakkersland, maken heel goede producten." Dat zijn de Limburgse vlaaien, goed voor zeventig procent van de omzet. Daarnaast verkoopt MultiVlaai ook Amerikaans gebak (Real American Bakery), macarons (DutchHomemade) en bonbons (Leonidas). "Allemaal A-labels. Maar het winkelmerk MultiVlaai is niet zo goed, daar moeten we iets mee doen."

MultiVlaai is een franchiseketen, met ruim tachtig winkels. Het overgrote deel van de franchisers ziet het plan volgens Steinkamp wel zitten. Hij verwacht dat de komende maanden de knoop wordt doorgehakt. Aan welke naam wordt gedacht, wil Steinkamp nog niet zeggen. Daarnaast wil MultiVlaai een bezorgtak opzetten voor gebieden waar geen winkels zitten.

Steinkamp, afkomstig uit de muziekindustrie, vertelt in de podcast hoe hij in de retailwereld verzeild raakte. Ook gaat hij uitgebreid in op de situatie bij Jamin, waar hij ook mede-eigenaar van is. Luister de podcastaflevering nu via deze link op Spotify en abonneer je direct om geen enkele aflevering te missen.