Met dit winkelconcept wil Scotch & Soda de wereld veroveren

Een ‘Vrije geest’-winkelconcept waarmee de nieuwe merkidentiteit wordt onderstreept. Zo omschrijft Scotch & Soda zijn nieuwe winkelontwerp, dat het komend halfjaar bij vijftien kersverse filialen geïntroduceerd wordt. Sinds deze week is het concept alvast te bewonderen in Utrecht. 

Een ‘Vrije geest’-winkelconcept waarmee de nieuwe merkidentiteit wordt onderstreept. Zo omschrijft modelabel Scotch & Soda zijn nieuwe winkelontwerp, dat het komend halfjaar bij vijftien kersverse filialen geïntroduceerd wordt. Sinds deze week is het concept alvast te bewonderen in Utrecht. 

Volgens Scotch & Soda wordt in het nieuwe concept de authentieke architectuur van elk gebouw gecombineerd met het ‘signature’ ontwerp van het merk. Op de gevels en in de inrichting is het nieuwe logo van het modemerk zichtbaar. Veelgebruikte kleuren zijn ‘wolkenwit’, houtskool en lichtbruin, in combinatie met gele, roze en donkerrode accenten. 

Daarnaast bevat het interieur vintage meubelstukken, getextureerde tegels en details van marmer en staal. Het behang is ontworpen door het eigen designteam van Scotch & Soda. Ook duurzaamheid speelt een rol bij het nieuwe concept: alle winkels zijn voorzien van ledverlichting, de visgraatvloeren zijn van hout met het FSC-keurmerk en de hangers zijn gemaakt van gerecycled materiaal. 

Eerder deze week werd bekend dat het Amsterdamse label het komende halfjaar wereldwijd vijftien nieuwe winkels en twaalf shop-in-shops gaat openen. Na de winkel in Utrecht volgt donderdag de opening van een filiaal in Mall of the Netherlands. Een week later wordt in Den Bosch ’s werelds grootste flagshipstore van het merk geopend. Naast Europa breidt Scotch & Soda ook uit in de Verenigde Staten en het Midden-Oosten.


 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€28,75 Per maand

Log in of word member van RetailTrends en krijg toegang tot alle premium content.

Lees ook

Alle artikelen

Meest gelezen