Vijf opvallende winkels in Westfield Mall of the Netherlands

'Een shopwalhalla', 'on-Nederlands groot', 'indrukwekkend': de superlatieven over het kersverse Westfield Mall of the Netherlands zijn niet van de lucht. Deze vijf retailmerken willen een graantje meepikken.

'Een shopwalhalla', 'on-Nederlands groot', 'indrukwekkend': de superlatieven over het kersverse Westfield Mall of the Netherlands zijn niet van de lucht. Het winkelcentrum meet 117 duizend vierkante meter en is daarmee ‘s lands grootste overdekte shoppingmall. 

Ondanks de coronacrisis is 92 procent van de beschikbare winkelruimte verhuurd. “Een soort wonder”, zei projectdirecteur Teun Koek daarover eerder tegen RetailTrends. “Maar het komt ook omdat men inziet dat dit de toekomst van retail is. Het gaat om beleving en service en dat bieden wij hier op het allerhoogste niveau.” Deze vijf retailmerken willen een graantje meepikken.

H&M en H&M Home
Fans van H&M kunnen hun hart ophalen in het splinternieuwe winkelcentrum. De Zweedse meubelketen strijkt er neer met twee formules: een H&M en een H&M Home conceptstore. 


“Onze fysieke winkels blijven belangrijk binnen de groeiende online markt en onze omnichannelstrategie, en we zijn blij met de opening van deze winkel”, stelt country salesmanager Stefan Vos. Klanten vinden er volgens hem met het aanbod van dames-, heren-, kindercollecties en H&M Beauty ‘een complete, comfortabele shoppingexperience’.  

In de H&M Home conceptstore zijn op een winkeloppervlakte van 560 vierkante meter de laatste trends en nieuwste producten te vinden, inclusief meubels, lampen en een collectie van andere merken.

Het is de tweede opzichzelfstaande winkel van het interieurconcept in ons land. Klanten kunnen er onder meer terecht voor interieuradvies en het personaliseren van woonitems.

Triumph
De winkel van een kleine honderd vierkante meter van lingeriemerk Triumph moet klanten een intieme, luxueuze ervaring bieden. Ze vinden er lingerie, leisure- en sportkleding en badmode.  

Zogenoemde fit-experts moeten shoppers helpen bij het maken van de juiste keuze, ongeacht het lichaamstype. Klanten kunnen daarnaast selfies maken voor de Instawall en die delen op social media.  

Het Duitse lingeriemerk Triumph bestaat sinds 1886 en is actief in 120 landen.

Score
Naast internationale merken zijn Nederlandse retailers als Score vertegenwoordigd. Het fundament van de winkel van het jeansmerk is een meterslange wand met – hoe kan het ook anders – jeans. Klanten kunnen hun look afmaken met schoenen of sneakers, verzorgingsproducten en accessoires.


Een ander opvallend element is een handgemaakte polo van Lacoste. De Braziliaanse broers Fernando en Humberto Campana, de kunstenaars en designers achter Studio Campana, hebben een polo ontworpen die helemaal uit de kenmerkende Lacoste-krokodil bestaat. Het item is gemaakt met traditionele Braziliaanse technieken op het gebied van haken, knopen en patchwork.

Swiss Sense 
Ook Swiss Sense opende zijn deuren in Mall of the Netherlands. Het betekende een dubbele primeur voor de van oorsprong Brabantse beddenketen: het is de eerste city store met een nieuw winkelconcept waarin meer aandacht is voor inspiratie. 
De winkel meet ruim 700 vierkante meter. Over twee verdiepingen wordt het nieuwe winkelconcept zichtbaar. Inspiratie en beleving hebben een prominentere plek, vertelt filiaalmanager Amon Dehati: “Dat wordt onder meer zichtbaar door een mix & match-wand, waarbij klanten aan de hand van tien stappen hun droomslaapkamer kunnen visualiseren. Ze kunnen fysieke collages maken in verschillende stijlen, vergelijkbaar met Pinterest. Door materiaal- en kleurstalen van bedden, bedpootjes, gordijnen, vloeren en accessoires met elkaar te combineren, ervaren ze of het bij elkaar past.”

Daarnaast worden producten op een andere manier gepresenteerd. “Beddengoed krijgt een prominente plek en wisselen regelmatig om in te spelen op het seizoen en woontrends. Op een shop-the-look-tafel komen verschillende items, zoals beddengoed, kussens, geuren en andere accessoires te liggen die passen binnen een bepaalde woonstijl”, aldus Dehati. Klanten krijgen daarnaast extra mogelijkheden om zelf te shoppen met behulp van digitale advieswijzers om bijvoorbeeld het juiste matras of hoofdkussen te vinden. 

De vestiging in Leidschendam is de eerste city store van Swiss Sense. Of er meer stadswinkels komen, is nog onduidelijk, zegt coo Erik Diks. “We denken dat er meerdere vormen van winkelen komen waarop we anticiperen. Dat wil niet automatisch zeggen dat we weggaan van de traditionele woonboulevard, maar wel dat we ons begeven waar de consument is.”
Met de vestiging in Leidschendam is Swiss Sense nu op tien plekken in Zuid-Holland aanwezig. In totaal telt de keten 47 winkels in ons land. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€28,75 Per maand

Log in of word member van RetailTrends en krijg toegang tot alle premium content.

Lees ook

Alle artikelen

Meest gelezen