Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Praxis, Promo en McDonald's.
Praxis
De app van doe-het-zelfketen Praxis beschikt over een nieuwe functie: het inmeten van vloeren via augmented reality. Met de tool kun je binnen enkele minuten de oppervlakte van de ruimte of meerdere ruimtes opmeten, om vervolgens te berekenen hoeveel laminaat of PVC je nodig hebt. De app houdt bovendien rekening met eventueel snijverlies. Daarna is het een kwestie van een vloer uitkiezen en afrekenen. De functionaliteit is ontwikkeld samen met WeAreBrain.
Promo
De app Promo bundelt de aanbiedingen van drogisterijen en supermarkten en stuurt de klant een pushbericht wanneer zijn favoriete product in de...
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Praxis, Promo en McDonald's.
Praxis
De app van doe-het-zelfketen Praxis beschikt over een nieuwe functie: het inmeten van vloeren via augmented reality. Met de tool kun je binnen enkele minuten de oppervlakte van de ruimte of meerdere ruimtes opmeten, om vervolgens te berekenen hoeveel laminaat of PVC je nodig hebt. De app houdt bovendien rekening met eventueel snijverlies. Daarna is het een kwestie van een vloer uitkiezen en afrekenen. De functionaliteit is ontwikkeld samen met WeAreBrain.
Promo
De app Promo bundelt de aanbiedingen van drogisterijen en supermarkten en stuurt de klant een pushbericht wanneer zijn favoriete product in de aanbieding is. Bij aanbiedingen als 2+2 gratis of het tweede artikel voor de helft van de prijs berekent Promo de prijs per product, zodat je kunt vergelijken. "Je draait de traditionele reclamefolder eigenlijk om", zegt bedenker Jasper Kupurus tegen MT/Sprout. "Je vult een product in en de aanbiedingen komen naar je toe. Zo kun je met gemak tientallen euro's per maand besparen."
McDonald's
Het is geen geheim dat fastfoodketen McDonald's op veel plekken zorgt voor zwerfafval. Daar wil de restaurantketen wat aan doen met de campagne Trash Dance. Het idee is dat deelnemers van de campagne een video maken waarin zij op een creatieve en swingende manier hun afval weggooien. De video kun je uploaden op Instagram Stories en moet je delen met McDonald's zelf. De beste inzendingen kunnen prijzen winnen.