'Winkels moeten helpen handhaven bij versoepelingen'

Winkeliers moeten zelf helpen handhaven bij de mogelijke versoepelingen van 28 april. Dat schrijft De Telegraaf op basis van informatie van betrokkenen. 

Voor niet-essentiële winkels geldt waarschijnlijk een maximum aantal klanten van één per 25 vierkante meter. Daarnaast moeten grote winkelcentra stewards inzetten om wachtende klanten de regels uit te leggen. Ook moeten de stewards de rijen buiten de winkels in goede banen leiden. Winkels die meer dan tien klanten mogen ontvangen, moeten een 'zichtbaar deurbeleid' hanteren, waarbij het tellen van winkelmandjes niet genoeg is. 

Het demissionaire kabinet hakt deze dinsdag definitief een knoop door over de mogelijke versoepelingen van 28 april. De uitkomst daarvan wordt bekendgemaakt op dinsdagavond tijdens een nieuwe persconferentie. Waarschijnlijk mogen winkels straks weer klanten ontvangen zonder afspraak.

Reacties 4


Herman Ruyter 20 apr, 12:53

Goed nieuws , op weg naar een topzomer , het geld klotst tegen de plinten op bij de consumenten


Joost Kriek 20 apr, 14:51

Ruyter, dat is wensdenken, het geld is besteed aan nieuwe fietsen en in en om het huis. Daarnaast als er amper gelegenheden zijn zoals feestjes/verjaardagen die op een normale manier gevierd kunnen worden zullen mode en schoenenwinkels dat ook merken, de consument heeft geen reden om net zoals 'vroeger' veel te kopen. Maar ik hoop dat ik het mis heb.


Minke de Jong 21 apr, 12:38

Even over het afstand houden we volgens mij leven we met de 1.5 m alleen in de winkels moet je nu 2.5 m afstand van elkaar houden bij 25m2 kom je op 2.5 m naar alle kanten uit. Voor de 1.5m heb je 9m2 nodig. Wat is dit voor gekkigheid.


Hugo de Boer 22 apr, 08:59

Minke,

Dat is een theoretisch model indien precies volgens een vaste regie zou bewegen. In de praktijk zul je legere en vollere gedeelte in de winkels hebben. Daarom heb je dus meer ruimte nodig dan een puur wiskundige berekening.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!