Instagram komt met marktplaats voor influencers

Instagram komt met marktplaats voor influencers

Instagram ontwikkelt een marktplaats om influencers en bedrijven samen te brengen en zo sponsordeals te sluiten. De service is een initiatief van Facebook om geld aan Instagram te verdienen.

In zogenaamde 'creator shops' moeten influencers zelf producten kunnen verkopen. Instagram wil daarnaast gebruikers van het platform helpen een deel van de verkoopprijs te innen als iemand via foto's of video's van een influencer besluit het product te kopen. De 'branded content marktplaats' moet makers en sponsors aan elkaar koppelen om zo een 'middenklasse' te creëren onder influencers.

Eerder was Instagram bang te commercieel te worden als het zou gaan bemiddelen tussen bedrijven en influencers. De deals tussen die twee partijen worden nu buiten het zicht gesloten, waardoor onduidelijk is hoe je als influencer adverteerders kan werven. Concurrent TikTok kwam eerder ook al met een Creator Marketplace.

 

 

Reacties 2


Joost Kriek 30 apr, 13:08

Dat kan een handige tool zijn, ik word soms een beetje moe van die dames die dan 5000 tot 10.000 volgers hebben en dan mailtjes sturen of ze gratis kleding kunnen krijgen. Hebben een ze een bereik van hooguit een paar honderd en dan willen ze ook nog zelf uitzoeken wat ze op de foto laten zien.


Ameli Tova 29 apr, 02:43

Dit is ook heel handig voor webshops. Hopelijk zal het ook eenvoudig zijn om te gebruiken.
Biobey www.biobey.be kijkt ook naar uit. Zo kunnen we ook gemakkelijker influencers bereiken en samenwerken voor product marketing

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!