Klanten van de Russische supermarktketen VkusVill staan regelmatig voor lege schappen. De winkel probeert namelijk zoveel mogelijk verse producten aan te bieden. 

De supermarkt heeft liever een leeg schap dan dat er onverkochte voorraad moeten worden weggegooid. Dat zegt Thera van Heuveln, customer operations manager bij VkusVill in Nederland, in een interview met het FD. “Dat moet je aan klanten uitleggen en online gaat dat lastiger. In Rusland lukt het om lege schappen en verspilling te beperken. Maar hé, we zijn nog maar net in Nederland. Er is nog veel te leren.”

Afgelopen jaar opende VkusVill zijn tweede locatie in Amsterdam en de retailer wil uiteindelijk via Nederland uitbreiden naar de rest van Europa. De supermarkt staat bekend om zijn verse producten, zonder conserveringsmiddelen en Russische specialiteiten. Hierdoor trekt de formule veel Russen, maar ook de consument die een voorkeur heeft voor gezonde producten. 

Vorig jaar sprak RetailTrends met Job Veltman, lid van het team dat met Vkusvill begon in Nederland, over de komst van de supermarkt en wat de Russische supermarktketen van plan is in ons land.