Woonwebwinkel fonQ heeft zijn gebroken boekjaar afgesloten met een omzet van 103 miljoen euro. In totaal werden er afgelopen jaar meer dan 1,7 miljoen producten verkocht via het platform. 

Daarmee zegt fonQ tegen RetailTrends 'weer winstgevend te zijn', maar hoeveel die winst precies bedraagt wil het bedrijf niet zeggen. Uit cijfers van de KvK blijkt dat fonQ een jaar eerder nog een verlies leed van 2,7 miljoen euro. De omzet bedroeg toen 93 miljoen euro, het jaar daarvoor 83 miljoen euro. De omzet is in het afgelopen coronajaar dus niet harder gestegen dan voorgaande jaren. 

Wel laat het bedrijf weten in de eerste maanden van het gebroken boekjaar - dat eindigde op 1 april - een stijging in het onlineverkeer te zien van meer dan zeventig procent. Richting de zomer normaliseerden deze cijfers weer. "De stijging in vraag was een behoorlijke operationele uitdaging. Collega's van verschillende afdelingen hebben in het magazijn geholpen om de pakketjes op tijd bij de klanten te krijgen", aldus ceo Jeremiah Albinus. FonQ heeft daarnaast meer producten aan zijn platform toegevoegd. De collectie bestaat nu uit 140 duizend producten van zeshonderd verschillende verkooppartners.

Tot slot heeft fonQ afgelopen jaar een tool aan het platform toegevoegd zodat klanten een moodboard kunnen maken door diverse producten in een digitale woonkamer te plaatsen. Naar eigen zeggen is fonQ de eerste woonwebshop in Nederland die over zo'n tool beschikt. 

In RetailTrends verscheen onlangs dit interview met Albinus"Ik wil wat meer tijd vrijmaken om te dromen."