Moederbedrijf Ray-Ban vindt de weg omhoog

Moederbedrijf Ray-Ban vindt de weg omhoog

Brillenconcern EssilorLuxottica heeft de weg omhoog gevonden. De omzet van het moederbedrijf van onder meer Ray-Ban en Oakley ligt weer rond het niveau van vóór de coronacrisis.

Het Frans-Italiaanse bedrijf verkocht in de eerste drie maanden van het jaar voor iets meer dan vier miljard euro aan brillen, lenzen en andere optiekproducten. Dat is 7,3 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar, toen in maart wereldwijd het coronavirus de kop opstak. Vergeleken met het eerste kwartaal van 2019 viel de omzet 3,6 procent lager uit, maar op basis van gelijke wisselkoersen stegen de verkopen met bijna twee procent.

Vooral in Noord-Amerika was er sprake van herstel. Ook in China, de op één na grootste markt voor EssilorLuxottica, ging het goed. Europa, waar nog strenge coronamaatregelen golden, bleef achter.

EssilorLuxottica is de beoogde nieuwe eigenaar van GrandVision, waar onder meer Pearle en Eye Wish onder vallen. De Europese Commissie is akkoord met de overname waarmee zo'n zeven miljard euro is gemoeid, mits Eye Wish van de hand wordt gedaan. EssilorLuxottica en GrandVision zijn nog wel verwikkeld in juridische procedures.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!