Boodschappen gemiddeld drie procent duurder

Boodschappen gemiddeld drie procent duurder

Boodschappen zijn gemiddeld zo'n drie procent duurder geworden. Dat blijkt uit cijfers van marktonderzoeker GfK die door het AD zijn opgevraagd.

GfK vergeleek de prijzen in het eerste kwartaal met die van dezelfde periode vorig jaar. Daaruit bleek dat vooral versproducten, zoals vlees(waren), salades en brood fors duurder zijn geworden. In sommige gevallen ging het om een prijsstijging van negen procent.

Volgens GfK is de stijging te verklaren door de toegenomen vraag naar deze producten. Andersom zijn tandpasta en deodorant juist goedkoper geworden, omdat die door thuiswerken minder vaak worden gekocht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!