'Supermarkten doen weinig om duurzame voeding te stimuleren'

'Supermarkten doen weinig om duurzame voeding te stimuleren'

Supermarkten doen weinig om duurzame voeding te stimuleren. Vlees is nog steeds de standaard, de ketens delen nauwelijks informatie over de herkomst van producten en een concrete aanpak van ontbossing is er niet.

Dat concludeert Stichting Questionmark in het onderzoek Superlijst Groen. Er is gekeken naar de zeven grootste ketens Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi, Plus, Dirk en Coop, omdat zij ruim tachtig procentvan de markt vertegenwoordigen. Ekoplaza is eraan toegevoegd vanwege de expliciete claim op duurzaamheid.

Ekoplaza en Albert Heijn komen naar voren als voorlopers. Ekoplaza loopt voorop met de praktijk: veel biologische producten in het aanbod en weinig vlees in de reclamefolders. Albert Heijn is heel transparant. Anders dan andere supermarkten geeft de marktleider belangrijke inzichten in herkomst en verkoop van (on)duurzame producten, zeggen de onderzoekers.

Jumbo komt als slechtste uit de bus. Zo heeft de tweede keten van het land weliswaar een ruim aanbod vleesloze en plantaardige kant-en-klare maaltijden, maar is vlees dominant in de reclamefolders. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!