Instagram voegt nieuwe shopfunctie 'Drops' toe

Instagram heeft de nieuwe shopfunctie Drops geïntroduceerd. Verkopers op Instagram kunnen hiermee hun producten voorafgaand aan de lancering onder de aandacht brengen op het kanaal.

Drops is volgens het social media-platform met name geschikt voor producten waarvan slechts een beperkte oplage beschikbaar is. De shopfunctie helpt dan mee bij het creëren van een 'buzz' rondom het product. Instagram-gebruikers kunnen zich via Drops aanmelden om reminders te ontvangen indien een product beschikbaar is. Vervolgens kun je bij de checkout het item aanschaffen.

Drops is vooralsnog alleen beschikbaar in de Verenigde Staten. De service krijgt een eigen plek in het shoptabblad. Wanneer de functionaliteit in Nederland beschikbaar komt is nog niet bekend. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!